|

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر پنجم

گزارشات حسابرسی در سامانه شفافیت موجود است

مجید فراهانی ضمن انتقاد از ادعای اعضای شورای ششم مبنی بر عدم ارائه گزارش حسابرسی در دوره قبل، از وجود این گزارشات در سامانه شفافیت خبر داد و گفت: دوره پنجم برای اولین‌بار نظام‌نامه انتخاب حسابرس و فرایند حسابرسی را تدوین کرد و انتخاب حسابرس جلسه قبل شورای ششم هم بر اساس همان دستورالعمل شورای پنجم بود. خبرنگاران عادی از این امر اطلاع داشتند اما اعضای شورای ششم از آن بی‌خبر بودند که جای تعجب دارد.

شرق:‌ مجید فراهانی ضمن انتقاد از ادعای اعضای شورای ششم مبنی بر عدم ارائه گزارش حسابرسی در دوره قبل، از وجود این گزارشات در سامانه شفافیت خبر داد و گفت: دوره پنجم برای اولین‌بار نظام‌نامه انتخاب حسابرس و فرایند حسابرسی را تدوین کرد و انتخاب حسابرس جلسه قبل شورای ششم هم بر اساس همان دستورالعمل شورای پنجم بود. خبرنگاران عادی از این امر اطلاع داشتند اما اعضای شورای ششم از آن بی‌خبر بودند که جای تعجب دارد.

مجید فراهانی، عضو سابق شورای شهر تهران و رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر پنجم، در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر عدم انجام گزارش حسابرسی در دوره پنجم گفت: آخرین گزارش حسابرسی شورای چهارم در سال 92 بود اما در دوره ما به‌طور مستمر گزارشات حسابرسی انجام می‌شد.

او افزود: جست‌وجویی در کانال تلگرامی خودم داشتم و گزارشاتی که در صحن شورا ارائه شده همگی در آنجا موجود است. این گزارشات مربوط به شرکت مترو، خاکریز آب، ارتباط مشترک شهر، شهربان و حریم‌بان، مناطق، سازمان نوسازی، سازمان املاک و مستغلات، سازمان بهشت زهرا، معاونت فنی و عمرانی، سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، اداره کل پشتیبانی، سازمان بازنشستگی صورت‌های مالی 92 و 94 و حتی حسابرسی شرکت آب و فاضلاب بود که بودجه به آنها داده می‌شد و فیلم هایش در کانال بنده موجود است.

فراهانی تصریح کرد: گزارشاتی که ارائه شده فراتر از اینهاست و اینکه گفته شد حتی یک خط حسابرسی گزارش داده نشده به‌کل دروغ است.

عضو شورای شهر پنجم ادامه داد: حتی اگر منظور این است که گزارشات حسابرسی مربوط به دوره پنجم ارائه نشده باز هم این دروغ است؛ زیرا چهار گزارش حسابرسی تلفیق بودجه مربوط به سال‌های شورای پنجم‌ ارائه شد که در آن انحراف بودجه شهرداری از برنامه در صحن بررسی شد. علاوه بر آن برای اولین بار حسابرسی شورای شهر تهران در سال‌های مربوط به شورای پنجم در صحن تصویب و قبل از آن از سوی سازمان حسابرسی اصطلاحا تأیید گرفت که در گذشته عملکرد خود شورا حسابرسی نمی‌شد و برای اولین بار در شورای پنجم از سوی مرجع رسمی حسابرسی کشور بررسی و گزارش آن در صحن ارائه شد و این گزارش به تصویب رسید.

او افزود: از سال 92 به بعد را که حسابرسی انجام نشده بود، شورای پنجم بررسی و به حسابرسی سپرد و علاوه بر گزارش‌هایی که در صحن به تصویب رسید، 173 گزارش حسابرسی نیز نهایی شده بود که گزارش کارشناسی آن برای طرح در صحن شورا ارسال شده بود که با اتمام دوره شورا تنها امکان قرائتش میسر نشد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر پنجم گفت: ما برای اولین بار نظام‌نامه انتخاب حسابرس و فرایند حسابرسی را تدوین کردیم و دستورالعملی برای کل این فرایند تعیین و تصویب کردیم و شورای پنجم تهران اولین شورایی بود که دارای نظام‌نامه فرایند انتخاب حسابرسی و انتخاب حسابرس شد که جلسه اخیر شورای ششم هم عینا بر اساس مفاد همان دستورالعمل شورای پنجم به انتخاب حسابرس برای سال ۱۴۰۱ پرداختند. برای اولین ‌بار این شورای پنجم بود که کل فرایند انتخاب و بررسی حسابرسی‌ها را به صورت سیستماتیک مستند کرد.

فراهانی تأکید کرد: برای اولین بار بعد از ایجاد سامانه شفافیت همه گزارشات حسابرسی مصوب در زمان شورای پنجم و حتی قبل از آن یعنی از سال 80 را در سامانه شفافیت برای اطلاع مردم منتشر دادیم.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه گزارشات حسابرسی قبلا در جلسات غیرعلنی بررسی می‌شد اما گزارشات حسابرسی در شورای پنجم در جلسات علنی بررسی می‌شد، عنوان کرد: در جریان تصویب گزارشات حسابرسی در صحن شورای پنجم برای اولین بار تکالیف متعددی برای شهرداری بر مبنای گزارش حسابرس منتخب شورا مشخص ‌کردیم.

او در پایان تأکید کرد: انتخاب، بررسی و تصویب گزارش‌های حسابرسی از نقاط قوت شورای پنجم بود که عجیب است برخی از اعضای شورای ششم از آن اطلاع نداشتند و حکم کلی بر انکار کلیت آن دادند که حتی یک خط گزارش حسابرسی در صحن شورا ارائه نشده است! این نوع قضاوت خود نشان‌دهنده بی‌اطلاعی یا سیاه‌نمایی است. خبرنگاران عادی از این امر اطلاع داشتند، اما برخی اعضای شورای ششم از آن بی‌خبر بودند که جای تعجب دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها