|

عسگرپور در خانه هنرمندان مستقر شد

به نظر می‌رسد با انتخاب محمدمهدی عسگرپور به مدیرعاملی خانه هنرمندان، در گوشه‌‌ای آرامش برای اهالی هنر و فرهنگ برقرار باشد. آن‌طور که روابط‌عمومی خانه هنرمندان ایران اعلام کرده است، سرانجام اعضای شورای‌ عالی خانه هنرمندان ایران توانسته‌اند موافقت شهرداری را جلب کنند و این کارگردان و مدیرعامل سابق خانه سینما را به‌عنوان مدیرعامل خانه هنرمندان ایران انتخاب کنند.

به نظر می‌رسد با انتخاب محمدمهدی عسگرپور به مدیرعاملی خانه هنرمندان، در گوشه‌‌ای آرامش برای اهالی هنر و فرهنگ برقرار باشد. 

آن‌طور که روابط‌عمومی خانه هنرمندان ایران اعلام کرده است، سرانجام اعضای شورای‌ عالی خانه هنرمندان ایران توانسته‌اند موافقت شهرداری را جلب کنند و این کارگردان و مدیرعامل سابق خانه سینما را به‌عنوان مدیرعامل خانه هنرمندان ایران انتخاب کنند. 

در متن پیام آمده است: «افزون بر دو ماه بررسی، رایزنی، تبادل نظر و برگزاری جلسات مصاحبه با نامزدهای متعدد و استماع سوابق، برنامه‌ها و نقطه‌‌نظرات ایشان، سرانجام و با اکثریت مطلق آرا، آقای محمدمهدی عسگرپور را برای مدت دو سال به مدیرعاملی خانه هنرمندان ایران برگزید». 

بعد از استعفای مجید رجبی‌‌معمار در اسفند ۱۴۰۰ از مدیرعامل سابق خانه هنرمندان ایران، حمیدرضا نوربخش از اعضای شورای عالی، سرپرستی این مجموعه فرهنگی-هنری را بر عهده داشت. عسگرپور از چهره‌های شناخته‌شده عرصه سینماست که فعالیت‌های اجرائی متعددی از برگزاری جشنواره فیلم فجر تا مدیریت فارابی را بر عهده داشته است.

در تاریخ یکشنبه 22 خرداد خبر این انتخاب از سوی برخی خبرگزاری‌ها از‌جمله ایرنا منتشر شده بود؛ اما خیلی زود اعلام شد هنوز شهرداری موافقت خود را اعلام نکرده است. به گزارش خبرآنلاین حمید نیلی گزینه دیگری بود که از لحاظ نظری و سیاسی نیز به شهرداری تهران نزدیک‌تر بود. خانه هنرمندان ایران به‌عنوان یک فضای فرهنگی با داشتن چند سالن نمایش فیلم و چند گالری یکی از مراکز مهمی است که زیر نظر شورای عالی هنرمندان اداره می‌شود. هرکدام از اصناف و نهادها می‌توانند با هماهنگی از فضای این خانه استفاده کنند و معمولا مورد استفاده اقشار مختلف فرهنگی قرار دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها