|

حمله‌ سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران از زبان زاکانی

علیرضا زاکانی در برنامه آیین بهره‌برداری از ایستگاه ۱۷ شهریور از خط ۷ متروی تهران، در جمع خبرنگاران به ماجرای حمله سایبری به سایت شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: پنجشنبه هفته گذشته در ساعت ۱۲ و ۳۸ دقیقه ظهر هجمه‌ای به سامانه‌های شهرداری تهران انجام شد و در ابتدا یک کار تبلیغاتی به ظن خودشان آغاز کردند

حمله‌ سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران از زبان زاکانی

شرق: علیرضا زاکانی در برنامه آیین بهره‌برداری از ایستگاه ۱۷ شهریور از خط ۷ متروی تهران، در جمع خبرنگاران به ماجرای حمله سایبری به سایت شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: پنجشنبه هفته گذشته در ساعت ۱۲ و ۳۸ دقیقه ظهر هجمه‌ای به سامانه‌های شهرداری تهران انجام شد و در ابتدا یک کار تبلیغاتی به ظن خودشان آغاز کردند. طراحی شده بود که در بعدازظهر همان روز به دوربین‌ها دسترسی پیدا کنند و اقدام خود را به سیستم‌های نرم‌افزاری و دسترسی به داده‌ها و اطلاعات توسعه دهند که بحمدالله از همان ابتدا همکاران ما وارد عمل شدند که به این ترتیب سایر اقدامات آنها ناکام ماند. به گفته شهردار تهران، بر همین اساس جای تقدیر از پرسنل شهرداری تهران دارد که توانستند جلوی اقدامات بعدی دشمن را بگیرند. در ادامه براساس احتیاط سامانه‌ها پایین آورده شد تا ابعاد موضوع بررسی و پی‌جویی شود. این در حالی است که از روز دوشنبه و سه‌شنبه سامانه‌ها برای بهره‌برداری آماده بودند اما برای دریافت ضریب امنیتی و آمادگی با بدافزارهای احتمالی این سامانه‌ها از روز گذشته در دسترس مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها برای استفاده قرار گرفت و از امروز صبح نیز در اختیار عموم قرار داده شد. وی تأکید کرد: بدخواهان به دنبال ایجاد یک نارضایتی عمومی بودند که در این امر ناکام ماندند و تلاش همکاران ما طراحی آنها را از حیز انتفاع انداخت و طراحی آنها ناکام ماند. در حقیقت در این توطئه تلاش نیروهای ما جز ناکامی برای آنها چیزی باقی نگذاشت. همچنین زاکانی در بخش دیگر صحبت‌هایش در همین برنامه اشاره کرد: شهر تهران نیاز به بازطراحی و بازسازی و نوسازی دارد و این نوسازی در درون خود ضمن به‌ارمغان‌آوردن امنیت و آسایش باید چهره شهر را با بهره‌گیری از معماری ایرانی و اسلامی‌ به‌گونه‌ای دیگر به نمایش بگذارد. قطعا این نوسازی باید بتواند مجموعه‌های هویتی در محلات را به‌گونه‌ای به نمایش بگذارد که در نهایت یک هویت یکپارچه از شهر به تصویر کشیده شود که برای رسیدن به چنین موقعیتی بی‌تردید نیاز به برنامه‌ریزی و دقت است. تهران نیازمند رفع مشکلات خود و ایجاد تسهیلات برای شهروندان است. یکی از نیازهای اساسی موضوع حمل‌ونقل و ترافیک است که مردم با آن مواجه هستند و رفع این معضل موضوعی جدی برای مدیریت شهری است. موضوع آلودگی هوا و پایین‌آوردن قدر و سهم بخش حمل‌ونقل در این معضل برای ما اهمیت زیادی دارد. رفع فاصله شمال و جنوب و ایجاد عدالت در سطح شهر مورد توجه مدیریت شهری است. بی‌تردید باید راه‌حل‌هایی ارائه کنیم که هویت‌سازی درست را در کنار رشد مادی و معنوی و ایجاد امنیت و آسایش و حل مشکلات موجود فراهم کند.

وی تأکید کرد: از سه ماه گذشته کار عملیاتی در مسیر منطقی تحقق این مهم آغاز شده و در این راستا قرارگاهی با حضور همه معاونت‌ها برای توسعه شهر بر محور حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو تشکیل شده است. پس از تکمیل خطوط یازده‌گانه مترو و کاهش افق این توسعه از ۱۴۲۰ به ۱۴۰۵ قطعا گام مؤثری در حل معضلات برداشته خواهد شد. در حال حاضر در حوزه ساخت و تلاش مشکلی نداریم؛ اما در حوزه تأمین منابع باید تدبیر جدی داشته باشیم. زاکانی اظهار کرد: ۳۲۵ ایستگاه مترو، داخل محدوده خواهیم داشت و خود این امر نقطه آغازی برای تحول و نوسازی شهر قلمداد خواهد شد. در حقیقت در فاصله ۶۰۰ متری ایستگاه‌ها، شهرداری تهران الزام دارد با توجه به اقتضائات پیرامون ایستگاه‌ها شرایط جدیدی را برای شهر فراهم کند.

شهردار تهران با تأکید بر لزوم افزایش سرعت در تکمیل خطوط مترو افزود: در نیمه دوم سال جاری ایستگاه‌های بیشتری افتتاح خواهد شد. با تأمین منابع، حدود شش ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید که اگر تأمین منابع افزایش پیدا کند می‌توانیم تعداد ایستگاه‌ها را افزایش دهیم تا به این ترتیب نوسازی شهر با الگوی طراحی‌شده دنبال شود البته در این مسیر اعتماد و مشارکت مردم ضروری است. شهر باید شرایط جدیدی را به خود بگیرد و این مسیر شروع شده و امیدواریم با مشارکت مردم هرچه سریع‌تر محقق شود.

رزرو طرح ترافیک در این هفته اجباری نیست

درمورد طرح طرافیک هم معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد فرایند اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی در تهران مانند گذشته است.

معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: فرایند اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی، مانند گذشته از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۷ است و از شنبه ۲۱ خرداد تا پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱، رزرو طرح ترافیک برای خودروهای سواری و دریافت باربرگ برای ناوگان باری، الزامی نیست.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها