|

نشست مطبوعاتی به مناسبت بیست‌وششمین سالگرد تأسیس بنیاد امور بیماری‌های خاص

مسئولان مراقب باشند ماجرای نان درباره دارو تکرار نشود

نشست مطبوعاتی فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 هم‌زمان با بیست‌وششمین سالگرد تأسیس این نهاد مردمی غیرانتفاعی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بنیاد امور بیماری‌های خاص، فاطمه هاشمی در این نشست ضمن قدردانی از حضور خبرنگاران، یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی را به‌عنوان مؤسس و حامی اصلی بنیاد امور بیماری‌های خاص گرامی داشت و تأکید کرد: نگران شرایط سخت اقتصادی یک‌‌روز کشور هستم ولی ناامیدانه حرف نمی‌زنم تا مشکلات مردم مضاعف نشود.

مسئولان مراقب باشند ماجرای نان درباره دارو تکرار نشود

نشست مطبوعاتی فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 هم‌زمان با بیست‌وششمین سالگرد تأسیس این نهاد مردمی غیرانتفاعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد امور بیماری‌های خاص، فاطمه هاشمی در این نشست ضمن قدردانی از حضور خبرنگاران، یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی را به‌عنوان مؤسس و حامی اصلی بنیاد امور بیماری‌های خاص گرامی داشت و تأکید کرد: نگران شرایط سخت اقتصادی یک‌‌روز کشور هستم ولی ناامیدانه حرف نمی‌زنم تا مشکلات مردم مضاعف نشود.

او با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های 26ساله بنیاد امور بیماری‌های خاص افزود: آرزویم این است که روزی در کشور ما دیگر هیچ بیمار خاصی نگران دارو و درمان خود نباشد.

فاطمه هاشمی با تأکید بر اینکه رنج کمبود و گرانی دارو سخت‌تر از درد معیشت است، هشدار داد که مسئولان باید مراقب باشند ماجرای آرد و نان درباره دارو تکرار نشود.

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص یکی‌بودن سیاست‌گذار – مجری و ناظر را در حوزه درمان کشور ریشه مشکلات دانست و افزود: نظارت دقیق راه بسیاری از سوء‌استفاده‌ها را می‌بندد.

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت داروی بیماران خاص در کشور گفت: همان‌طورکه گفتم نگرانم چون اخباری که به من می‌رسد، حاکی از افزایش قیمت و در برخی موارد نایاب‌شدن برخی داروهاست.

فاطمه هاشمی با انتقاد شدید از گرفتن مابه‌التفاوت داروی خارجی از بیماران تالاسمی افزود: هر نوع پول‌گرفتن بابت دارو از بیماران تالاسمی خلاف قانون است.

او با تأکید بر اینکه عده‌ای می‌گویند با این حمایت‌های بنیاد امور بیماری‌های خاص توقع بیماران خاص بالا می‌رود، گفت: در کشورهای توسعه‌یافته ارائه خدمات رایگان به بیماران خاص عادی شده است و اکثر انجمن‌های حمایتی تنها به ارتقای سبک زندگی و خلق ارزش‌های فرهنگی برای بیماران خاص مشغول هستند.

فاطمه هاشمی هنر و ورزش را برای ارتقای سطح زندگی بیماران خاص دو رکن اساسی دانست و تأکید کرد: بنیاد امور بیماری‌های خاص با توصیه آیت‌الله هاشمی ورزش را برای بیماران خاص رسمیت بخشید و جشنواره فیلم بیماران خاص را برگزار کرد.

فاطمه هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اقدامات تأسیسی بنیاد امور بیماری‌های خاص گفت: بیمارستان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مسگرآباد تهران و اولین مرکز جامع سرطان کشور در بزرگراه چمران، ساخت و تجهیز خود را طی می‌کنند که امیدواریم با رفع موانع به‌زودی شاهد افتتاح آنها باشیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها