|

در دومین نشست رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه چه گذشت

اهالی رسانه در قابی متکثر

در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان اصحاب رسانه میهمان رئیس‌جمهور بودند و محمدمهدی رحیمی مدیرکل روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری در واکنش به ضیافت یادشده، با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: سال‌هاست که اهالی رسانه چنین قاب متکثری را ندیده‌اند. او نوشته است: بیش از ۶۰ نفر از مدیران، سردبیران و خبرنگاران رسانه‌های مکتوب، تصویری، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها از همه طیف‌های سیاسی، میهمان ریاست‌جمهور بودند و نظرات و دغدغه‌هایشان را با آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در میان گذاشتند و روزه خود را در کنار هم افطار کردند.

اهالی رسانه در قابی متکثر

شرق: در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان اصحاب رسانه میهمان رئیس‌جمهور بودند و محمدمهدی رحیمی مدیرکل روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری در واکنش به ضیافت یادشده، با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: سال‌هاست که اهالی رسانه چنین قاب متکثری را ندیده‌اند. او نوشته است: بیش از ۶۰ نفر از مدیران، سردبیران و خبرنگاران رسانه‌های مکتوب، تصویری، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها از همه طیف‌های سیاسی، میهمان ریاست‌جمهور بودند و نظرات و دغدغه‌هایشان را با آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در میان گذاشتند و روزه خود را در کنار هم افطار کردند.

در این مراسم افطاری، گویا فرصت گپ‌و‌گفت میان مدیران مسئول و رئیس‌جمهور فراهم بوده و محمدعلی وکیلی، مدیرمسئول ابتکار با بیان اینکه همکاران وقت کافی برای اظهار‌نظر داشتند، خاطرنشان کرده است: هر کسی از منظر خود مسائل کشور را درک کرد و البته در این میان حرف‌های مشترک هم زیاد بود؛ به‌رغم اینکه دو جریان سیاسی بودند اما همپوشانی دیدگاه‌ها به‌ویژه در مسائل اقتصادی کشور و ضرورت برون‌رفت از شرایط اقتصادی موجود حرف‌های مشترکی زده شد.

مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه «شرق» هم حُسن نشست دیروز را قابی خواند که در آن، آقای رئیسی وسط نشسته بود و آقایان دعایی و شریعتمداری دو طرف او بودند که بسیاری از دوستان به رئیس‌جمهور گفتند این قابی که درست کردید اگر در سطح جامعه هم توسعه یابد و بر فضای سیاسی کشور حاکم شود، تعادل ایجاد می‌شود و جریانات و رویکردهای متفاوت می‌توانند کنار هم بنشینند و گفت‌وگو کنند. وی افزود: به نظرم این ظرفیت در دولت فعلی هست. با توجه به اینکه قوا و دستگاه‌های دیگر با او همراه هستند، آقای رئیسی می‌تواند از یک موضع پدرانه جناح‌های مختلف را جمع کرده و از آنان کمک فکری بگیرد و در مدیریت‌ها استفاده کند. این فرصت خوبی است که رئیس‌جمهور می‌تواند از این افراد به عنوان عقل متصل و منفصل بهره ببرد. «محمدعلی وکیلی» مدیرمسئول روزنامه ابتکار هم برگزاری دومین نشست رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه در مدت هفت ماه استقرار دولت سیزدهم را اقدام ارزشمندی برای تعامل دولت و نمایندگان افکار عمومی عنوان کرده و گفته است که این کار اقدام مثبت و قابل توجهی در تقویت ارتباط دولت با رسانه‌ها به حساب می‌آید.

طبق گزارشی که در رسانه‌ها از این مراسم منتشر شده گویا الیاس حضرتی صاحب‌امتیاز روزنامه اعتماد در این ضیافت خطاب به رئیس‌جمهور گفته است: آقای رئیس‌جمهور بی‌شک مهم‌ترین موضوع روز کشور بی‌اعتمادی به آینده است و انتخاب شما به عنوان عنصر پاک و صادق این بود که سرمایه اجتماعی را احیا کنید و ممنون که قدم‌های مثبتی را برداشته‌اید و سفرهای استانی بدون تشریفات مصداق عملی اعتماد عمومی است. عدم کلنگ‌زنی پروژه جدید ارزشمند است و همچنین ایجاد درگاه مجوزها یک اقدام مفید و مبارزه با فساد است که در دولت سیزدهم در حال انجام است و حذف ارز ترجیحی کمک به مبارزه با فساد است.

نادعلی مدیرمسئول سایت اصلاح‌طلب جماران نیز با بیان اینکه «امیدها به جنابعالی زیاد است» ادامه داد: علاوه بر اقدامات در قوه مجریه، موضوعاتی که هماهنگی قوای دیگر را نیز نیاز دارد، دنبال کنید. موضوع کاغذ موضوع اصلی رسانه‌های مکتوب است. برای رسانه‌های فضای مجازی موضوع اینترنت است و اینترنت کسب‌وکار ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. امیدواریم یک جمع‌بندی مناسبی با رعایت حقوق مردم در موضوع اینترنت اتخاذ شود.

قوچانی مدیرمسئول مجله آگاهی‌نامه با تعریف و تمجید از رئیس‌جمهور سخنان خود را آغاز کرد و گفت: آقای رئیسی! نشست‌های شما یک سنت حسنه در دولت‌هاست و جنابعالی دارای سعه صدر بالایی هستید. شما سرمایه‌های سیاسی بالایی دارید. برای اولین بار است که آقایان شریعتمداری و دعایی در کنار هم قرار می‌گیرند و این از اجماع سیاسی بالای شماست و این قدرت شما از بعد سیاسی ارزشمند است و برای حل مشکلات جامعه مفید به نظر می‌رسد. قانون انتخابات ما دارای مشکلاتی است که باید حل شود و همچنین در سیاست خارجی مسئله هسته‌ای معلول است و علت نیست و مسئله دشمن در برابر کشور ما هسته‌ای نیست و دنبال موضوعات دیگری است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها