|

فرهاد مجیدی، رضا «مارمولک» و توهم توطئه

استقلال هم هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر ایران را مثل رقیب دیرینه یعنی پرسپولیس با تساوی بدون گل پشت‌سر گذاشت. این تیم که تا به اینجای رقابت‌های لیگ هنوز شکستی در کارنامه ندارد و صدرنشین است، با همان شش امتیاز اختلافی که پیش از شروع بازی‌های این هفته داشت، به یکه‌تازی‌اش ادامه می‌دهد. با این وجود، فرهاد مجیدی و تیمش که از نتیجه دیدار پرسپولیس با هوادار آگاه بودند، علاقه زیادی برای کسب سه امتیاز دیدار برابر پیکان داشتند تا اختلاف امتیاز با سرخ‌های تهرانی را به هشت امتیاز افزایش دهند. اخراج مدافع برزیلی این تیم در نیمه نخست، نقشه‌های فرهاد مجیدی را به هم ریخت و دست آخر این تیم هم با همان نتیجه مساوی بدون گل به کارش پایان داد.

فرهاد مجیدی، رضا «مارمولک» و  توهم توطئه

استقلال هم هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر ایران را مثل رقیب دیرینه یعنی پرسپولیس با تساوی بدون گل پشت‌سر گذاشت. این تیم که تا به اینجای رقابت‌های لیگ هنوز شکستی در کارنامه ندارد و صدرنشین است، با همان شش امتیاز اختلافی که پیش از شروع بازی‌های این هفته داشت، به یکه‌تازی‌اش ادامه می‌دهد. با این وجود، فرهاد مجیدی و تیمش که از نتیجه دیدار پرسپولیس با هوادار آگاه بودند، علاقه زیادی برای کسب سه امتیاز دیدار برابر پیکان داشتند تا اختلاف امتیاز با سرخ‌های تهرانی را به هشت امتیاز افزایش دهند. اخراج مدافع برزیلی این تیم در نیمه نخست، نقشه‌های فرهاد مجیدی را به هم ریخت و دست آخر این تیم هم با همان نتیجه مساوی بدون گل به کارش پایان داد. سوت پایان بازی، آغازی بر توفان فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری بود. او به این شایعه که «نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود» دامن بیشتری زد و در این بین، برای اینکه منظورش را به خوبی برساند، گریزی به فیلم مارمولک با بازی پرویز پرستویی زد. مجیدی گفت: «اتفاقاتی برای استقلال افتاده که من به‌عنوان سرمربی، احساس می‌کنم که اصلا دوست ندارند استقلال قهرمان شود. اگر بخواهید، 10 مورد دراین‌باره به شما می‌گویم. شما فیلم مارمولک را دیده‌اید؟ راه‌های رسیدن به خدا را دیده‌اید که یکی یکی نام می‌برد؟ می‌خواهید من راه‌های اینکه استقلال قهرمان نشود را یکی یکی به شما بگویم. قصد داشتم در آخر فصل بگویم که الان می‌گویم». مجیدی که از اخراج بازیکنش در این بازی عصبانی بود و آن را اشتباه می‌دانست، در ادامه به تصمیماتی که در این فصل علیه تیمش گرفته شده اشاره کرد. او نگاهی به بازی با گل‌گهر کرد که کمی قبل از آن دیدار اعلام کردند بازیکنان خارجی‌اش نمی‌توانند بازی کنند. سپس با دل پری داستان سربازشدن دو مدافع میانی‌اش را به میان کشید و کنایه‌های تندوتیزی زد. «الان در این کشور افراد فاسد، جاعلین، دزدها از جمله دزدهای خانه خود من تحت تعقیب نیستند. ولی مسئولین دست و صورت نشسته و مسواک‌نزده، ساعت هشت صبح پریده‌اند در برنامه‌های تلویزیونی دنبال دو تا سرباز هستند. همه دنبال دو تا سرباز هستند. غیر از این است؟ ساعت هشت صبح رفته‌اند توی تلویزیون و می‌گویند این دو بازیکن باید سرباز شوند. این همه آدم در این مملکت هزار میلیارد، هزار میلیارد پول بردند و یک نفر آنها را تعقیب نمی‌کند. همه بسیج شدند که این دو بازیکن سرباز هستند. چی کار کردید با این دو جوان؟ جام جهانی را از آنها گرفتید. چطوری دلتان می‌آید که شب بخوابید؟ اصلا کسی می‌داند وضعیت روحی سیاوش و حسین چگونه است؟ اینها بهانه نیست و یکی‌یکی می‌گویم تا یادداشت کنید». مجیدی در ادامه با تأکید به جریانی که علیه تیمش راه افتاده هم پیشنهاد کرد که مسیر تازه‌تری را انتخاب کنند: «تیم استقلال را نیمه اول 10نفره کنید تا ببازد. من الان پیشنهاد می‌کنم تا راه دیگری پیدا کنید. تیم مجیدی حتی 10نفره هم نمی‌بازد».

گلایه‌های فرهاد مجیدی بعد از این بازی، بی‌شباهت به بهانه‌جویی پرسپولیسی‌ها بعد از تساوی برابر هوادار که می‌گفتند نتایج بیرون از زمین رقم می‌خورد نیست. استقلال و فرهاد مجیدی در طول فصل گذشته که صدرنشین نبودند هم بارها با طعنه و کنایه موفقیت‌های پرسپولیس را زیر سؤال برده و آن را به عوامل بیرونی ربط می‌دادند. فرهاد مجیدی در شرایطی «توهم توطئه» دارد که در همین فصل از سوت داوری به زعم بسیاری از کارشناسان سود برده (مثل سایر تیم‌ها) و در همین جدال با پیکان هم بسیاری از کارشناسان داوری، تصمیم داور مبنی بر اخراج مدافع استقلال را درست تشخیص دادند. ضمن اینکه یکی از راه‌هایی که مجیدی با اشاره به فیلم مارمولک به آن اشاره می‌کند، در جدال با گل‌گهر رقم خورد که اتفاقا این تیم دو امتیاز از شش‌امتیازی که با آن پیشتاز لیگ برتر است را از رأی کمیته انضباطی بعد از همان جدال دارد؛ امتیازاتی که پرسپولیسی‌ها از آن به‌عنوان امتیاز معیشتی یاد کرده و به استقلالی‌ها کنایه می‌زنند. به‌هر‌روی این مطلب عنوان شد تا مشخص شود که هر دو تیم استقلال و پرسپولیس واکنش مشابهی به از‌دست‌دادن امتیاز در لیگ برتر دارند و هر دو جبهه بیش از آنکه سعی در پذیرش تقصیرات فنی داشته باشند، به دنبال «قاتل بروس‌لی» هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها