|

آلمان خواستار خروج شهروندانش از ایران شد

وزارت خارجه آلمان ضمن این ادعا که شهروندانش در ایران با خطر بازداشت خودسرانه روبرو هستند، از آن‌ها خواست از این کشور خارج شوند.

آلمان خواستار خروج شهروندانش از ایران شد

به گزارش شبکه شرق، دولت آلمان در ادامه مواضع ضد ایرانی اخیر خود در پیام پنجشنبه (سوم نوامبر، ۱۲ آبان) خود از شهروندانش خواست فوراً از ایران خارج شوند، در غیر این صورت با خطر بازداشت خودسرانه و حبس طولانی روبرو هستند. برلین همچنین هشدار داد افراد دوتابعیتی به ویژه در خطر هستند. 

 

به گزارش رویترز، وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: از اتباع آلمانی خواسته می‌شود از ایران خارج شوند. برای اتباع آلمانی خطر واقعی بازداشت خودسرانه، بازجویی و محکوم شدن به حبس طولانی وجود دارد. مهم‌تر از همه دوتابعیتی‌ها که علاوه بر تابعیت آلمانی دارای تابعیت ایرانی هستند، در معرض خطر قرار دارند.

 

پیش‌تر هم دولت آلمان همسو با دولت آمریکا و دیگر متحدان این کشور  بار دیگر از بررسی تحریم‌های بیشتر علیه ایران خبر داده بود. «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان دوشنبه با ادعای سرکوب مردم در ایران، از همبستگی برلین با اغتشاشگران خبر داد و گفت: «تحریم‌های اروپا مهم هستند و ما در حال بررسی گام‌های بیشتر هستیم».

 

وزیر خارجه آلمان هم اخیراً اعلام کرد محدودیت‌های ورود به این کشور برای ایران را فراتر از بسته تحریمی اتحادیه اروپا که پیش‌تر اعلام شده بود، تشدید کرده است.

 

اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و کانادا اخیرا تحریم‌هایی را به بهانه اغتشاشات اخیر در ایران علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند. در واکنش به این مواضع مداخله‌جویانه و اقدامات ضد ایرانی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه چهارم آبان در بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادها در حوزه اتحادیه اروپا خبر داد.

 

در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط و‌سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، نهادها و اشخاصی در حوزه اتحادیه اروپا را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم و خشونت و نفرت پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر علیه ملت ایران گردیده، تحت تحریم قرار می‌دهد».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها