|

آغاز طرح نوروزی هلال احمر از ۲۴ اسفند

رئیس جمعیت هلال‌احمر در مراسم آغاز طرح ملی خدمات نوروزی این جمعیت گفت: ۶۹ هزار جوان و داوطلب این جمعیت از روز ۲۴ اسفند، عملیات بزرگ نوروزی را شروع می‌کنند.

آغاز طرح نوروزی هلال احمر از ۲۴ اسفند

به گزارش شبکه شرق، پیرحسین کولیوند در اجرای طرح ملی خدمات نوروزی ۱۴۰۱ که در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در این روزهای پایانی سال و در پایان صدمین سالگرد جمعیت هلال احمر با شور و نشاط انقلابی و روحیه جهادی آماده خدمت رسانی بزرگ در نوروز ۱۴۰۲ هستیم. ۶۹ هزار جوان و داوطلب هلال احمر، عملیات بزرگ نوروزی را از سه شنبه ۲۴ اسفند شروع می‌کنند. در این عملیات علاوه بر خدمات امداد و نجات، خدمات فرهنگی و اجتماعی نیز در ورودی و خروجی‌های شهرها ارائه می‌شود.

کولیوند در ادامه ضمن اشاره به اینکه محل‌هایی برای بازی و سرگرمی‌کودکان هم توسط هلال‌احمر ایجاد می‌شود اضافه‌کرد: محیط های شاداب و جذاب برای مردم ایجاد می‌شود تا نوروزی پرنشاط را تجربه کنند. در عملیات نوروزی، محیط‌های آموزشی نیز برای آموزش همگانی مردم ایجاد می‌شود. علاوه بر این، پشتوانه نیروی انسانی در ایام نوروز بیش از دو میلیون نفر خواهد بود و در صورت لزوم از این تعداد نیرو هم استفاده خواهد شد.


رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: امسال علاوه بر فعالیت پایگاه‌های ثابت امداد و نجات، پایگاه‌های سیار را هم برای خدمات رسانی در نوروز ایجاد کرده‌ایم. حداقل ۱۶۰۰ پایگاه ثابت و سیار در نوروز خدمات رسانی می‌کند و همه آمبولانس ها، خودروهای امداد و نجات، موتورسیکلت ها و حتی دوچرخه سواران در قالب طرح‌های مختلف امدادی و آموزشی مشغول خدمت رسانی خواهند شد.


کولیوند در ادامه از حضور تیم های سحر در عملیات نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: بالگردهای هلال احمر هم در ایام نوروز برای ارائه خدمات امدادی به مردم فعال هستند.


وی با تاکید بر اینکه در هلال‌احمر تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کمترین حادثه‌ها و کمترین جانباخته‌ها را داشته باشیم و مردم عزیز آسایش خوبی را در ایام نوروز داشته باشند، افزود: جمعیت هلال احمر همیشه آسایش خود را فدای آرامش ملت می‌کند تا مردم بتوانند سفرهای خود را انجام دهند و از تعطیلات استفاده کنند.


رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با تاکید بر اینکه هلال احمر با تمام توان و با حفظ کرامت تمام مراجعه‌کنندگان به این جمعیت خدمت رسانی را با کیفیت و با سرعت ارائه خواهد کرد گفت: مطمئنا وقتی آغاز کار ما در یک محیط مقدس مثل حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز می‌شود، برکاتی را برای ما به دنبال خواهد داشت.


کولیوند با اشاره به اینکه برای عملیات نوروز علاوه بر خدمات امدادی، در پیشگیری هم پیشقدم هستیم، توضیح داد: ماه رمضان را در پیش داریم و باید از این فرصت برای کمک به مستمندان و نیازمندان استفاده کنیم. عید فطر، روز قدس، هلال رحمت، طرح نیابت و ... را فقط در فروردین ماه داریم و شاهد فشردگی خدمات هستیم.

در این مراسم همچنین، شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران امدادگران جمعیت هلال‌احمررا  نوروزبانان، بی‌نوروز توصیف کرد و با تشکر از امدادگران، نجاتگران و اعضای سازمان جوانان برای تامین امنیت در طرح نوروزی، گفت: برگزاری این مانور، برای ارائه توانمندی‌های جمعیت هلال‌احمر در ایام نوروز است که افتخار خدمت‌رسانی به مردم را دارد.


وی ادامه داد: نجاتگران تیم‌های تازه تشکیل شده واکنش سریع در راستای توسعه تیم‌های قبلی برای خدمت به مردم در این مانور شرکت می‌کنند. جوانان ما در قالب تیم‌های سحر و سحاب هم در این مانور حاضرند، اعضای داوطلبان نیز در قالب سلامت یار و دیگر طرح‌های خدمات رسانی در نوروز حضور و فعالیت دارند؛ نجاتگران و  امدادگران جمعیت هلال احمر، نوروزبانان بی‌نوروز هستند.


فتحی عنوان کرد: در این ایامی‌که لباس هلال‌احمر را به تن داریم، آسایش خودمان را فدا کردیم برای آسایش مردم، و وقتی حضور پررنگ امدادگران را در سطح کشور می‌بینیم به خودمان می‌بالیم که در این لباس هستیم، چراکه اقدامات ما در راستای کاهش آلام بشری ثمربخش است تا بتوانیم از تعداد حوادث و مجروحین کم کنیم، اگر بتوانیم اشکی را از چشم کودکی کم کنیم و پدر آسیب‌دیده‌ای را به آغوش خانواده بازگردانیم، موجب افتخار است.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها