|

واکنش حزب‌الله به تصمیم پارلمان اروپا درباره ماندن آوارگان سوری در لبنان

​رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کرد، کاری که اروپایی‌ها با موضوع آوارگان سوری در لبنان کرده‌اند، اقدامی وقیحانه و شنیع است.

واکنش حزب‌الله به تصمیم پارلمان اروپا درباره ماندن آوارگان سوری در لبنان

به گزارش شبکه شرق، به نقل از سایت النشره، هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: کاری که اروپایی‌ها با موضوع آوارگان سوری در لبنان کرده‌اند اقدامی وقیحانه و شنیع است. آن‌ها در امور لبنان مداخله‌ای وقیحانه کردند و برخی مسائل خود را بر لبنانی‌ها تحمیل کردند. آن‌ها با آمریکایی‌ها و تکفیری‌ها این بلا را بر سر لبنان، سوریه، عراق و منطقه آوردند. باید به آن‌ها بگوییم بروید و به امور خودتان برسید.

وی گفت: تمام دستوراتی که اروپایی‌ها به لبنان می‌دهند اشتباه است. اصل ایمان به حاکمیت و وطن و کرامت است و براین اساس اروپایی‌ها باید این نوع طرز حرف زدن با لبنانی‌ها را تغییر دهند.

هاشم صفی الدین گفت: پیامی که باید از مسجد و فرهنگ مساجد درک کنیم این است که انسان‌هایی صادق و جامعه‌ای صادق و وطنی صادق پرورش بدهیم که بداند چگونه از خودش و ارزش‌ها و حاکمیتش دفاع کند.

این اظهارات در حالی است که تصمیم پارلمان اروپا درباره ماندن آوارگان سوری در لبنان با موجی از مخالفت لبنانی‌ها روبه‌رو شده است.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها