|

سازمان ملل:

اکنون نزدیک‌ترین زمان برای صلح پایدار در یمن است

هانس گراندبرگ، فرستاده سازمان ملل در امور یمن گفت که اکنون نزدیکترین زمان برای پیشرفت صلح پایدار در یمن است.

اکنون نزدیک‌ترین زمان برای صلح پایدار در یمن است

به گزارش شبکه شرق، هانس گراندبرگ، فرستاده سازمان ملل در امور یمن در گفتگویی، تلاش‌های جاری از جمله مذاکرات عربستان و عمان در صنعا را به عنوان «نزدیک‌ترین زمان برای پیشرفت واقعی به سوی صلح پایدار در یمن» از زمان آغاز جنگ در این کشور توصیف کرد.

او گفت: این لحظه ای است که باید از آن استفاده کرد و آن را گسترش داد. این یک فرصت واقعی برای آغاز یک روند سیاسی فراگیر تحت نظارت سازمان ملل جهت پایان دادن دایمی به جنگ در یمن است.

شامگاه شنبه، ساعاتی پس از سفر یک هیات عمانی به پایتخت یمن، یک هیات سعودی وارد صنعا شد. این اولین سفر یک هیات سعودی به صنعا پس از آغاز جنگ یمن علیه یمن در (فروردین ماه ۱۳۹۴) به شمار می‌آید.

 عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با تاکید بر اینکه درهای صنعا بر روی همه باز است، همه طرف ها را به گفت وگو درباره تحقق حاکمیت و استقلال یمن و تضمین تحرکات آن در چارچوب منافع عربی و اسلامی دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، «محمد البخیتی» در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: برای توجیه مذاکرات میان صنعا و ریاض ، لازم نیست که درخصوص تفسیرهای غیرواقعی صحبت کنیم، باید همه چیز را تحت عنوان خودش نامگذاری کرد؛ عربستان میانجیگر نیست بلکه یکی از طرف های درگیری است.

وی افزود: صنعا حاضر نیست بار دیگر از طریق رشاد العلیمی( رئیس شورای ریاستی یمن) با عربستان مذاکره کند،این امر ما را از یک گفت وگوی یمنی- یمنی بدون دخالت های خارجی بی نیاز نمی کند.

البخیتی با تاکید بر اینکه درهای صنعا بر روی همه باز است، همه طرف ها را به گفت وگو درباره تحقق حاکمیت و استقلال یمن و تضمین تحرکات آن در چارچوب منافع عربی و اسلامی دعوت کرد.

البخیتی روز قبل نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: هنوز زود است که با قاطعیت از موفقیت آمیز بودن مذاکرات صنعا سخن بگوییم، اما روشن است که فضای صلح منطقه را فراگرفته و این مساله باعث امید و خوشبینی است.

وی افزود: صلح شرافتمندانه میان صنعا و ریاض، یک پیروزی دوطرفه و نیازمند آن است که تمام طرف ها برای تثبیت نتایج، از رسانه ای کردن آن خودداری کنند تا فضای صلح حفظ و صفحه جدیدی باز شود.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اضافه کرد که نباید رویدادها را فراموش کنیم تا رنج ها و مشکلات بار دیگر تکرار شوند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها