|

تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی

​وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ۳ شرکت و ۲ شخص مرتبط با کره شمالی وضع کرد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی

به گزارش شبکه شرق، این وزارتخانه آمریکا دلیل اعمال تحریم‌ها را کسب در آمد غیرقانونی توسط آنها برای دولت کره شمالی عنوان کرده است.

این تحریم‌ها پس از ماه‌ها محکوم کردن شلیک موشک‌های بالستیک توسط پیونگ یانگ که آخرین مورد آن در ماه گذشته بود، اعمال شده است.

برایان نیلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا برای تروریسم و اطلاعات مالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که برنامه‌های موشک بالستیک و تسلیحات کشتار جمعی غیرقانونی کره شمالی ثبات منطقه‌ای و جهان را تهدید می‌کند. واشنگتن متعهد به هدف قرار دادن شبکه‌های غیرقانونی جهانی است که درآمد برای این فعالیت‌های بی‌ثبات کننده کسب می‌کنند.

طبق بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت‌های تجاری «چیلسونگ» و  «پائکو» به علت اینکه آژانس‌ها یا نهادهای تحت کنترل دولت کره شمالی یا حزب کارگران کره هستند، تحریم شدند.

بر اساس این بیانیه، چیلسونگ وابسته به دولت کره شمالی است که از شرکت‌ها برای کسب ارز خارجی استفاده می‌کند و پوششی برای عاملان اطلاعاتی است. همچنین شرکت پائکو با اجرای پروژه‌های هنری و ساختمانی به نیابت از دولت کره شمالی در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا، از دهه 1980 منابع مالی برای دولت تامین می‌کند.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها