|

سفیر آمریکا در چین: قدرت نظامی خود را در تایوان حفظ می‌کنیم

سفیر آمریکا در چین گفت که کشورش به منظور جلوگیری از هرگونه حمله چین به تایوان، قدرت نظامی خود در تایوان و اطراف آن را حفظ می‌کند.

سفیر آمریکا در چین: قدرت نظامی خود را در تایوان حفظ می‌کنیم

به گزارش شبکه شرق، سفیر آمریکا در چین روز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که «ما قدرت نظامی خود را در تایوان و اطراف آن حفظ می‌کنیم تا از توانایی تایپه برای جلوگیری از هر گونه حمله چین اطمینان حاصل کنیم.»

او افزود: «موقعیت ایالات متحده در منطقه اقیانوس آرام و هند قوی‌تر از گذشته است و چین می‌داند که ما در آنجا باقی می‌مانیم.»

سفیر آمریکا همچنین خواستار اعمال فشار بیشتر به پکن درباره ویروس کرونا شد و گفت: «ما باید به پکن فشار بیاوریم تا در مورد منبع ویروس کرونا صادق باشد.»

روزنامه وال‌استریت‌ ژورنال روز یکشنبه در گزارشی نوشت که وزارت انرژی آمریکا به «اطلاعات جدیدی» دست یافته که نشان می‌دهد ویروس کرونا به طور طبیعی تولید نشده بلکه توسط «نشت آزمایشگاهی در چین» ایجاد شده است اما این گزارش در ادامه افزود «اطمینان کمی» نسبت به یافته‌های خود دارد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، در این راستا بیان داشت: «جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، دستور تحقیق و تفحص کاملی را در این خصوص صادر کرده است. همچنین سایر نهادهای دولتی درباره منشا ویروس کرونا در حال جستجو و بررسی‌اند اما هنوز به اجماعی درباره این مساله نرسیده‌ایم.»

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها