|

تلفات زلزله ترکیه به حدود ۳۰ هزار نفر رسید/ مقابله با احتمال شیوع بیماری‌ها در مناطق زلزله زده/ احتمال تعویق انتخابات ترکیه

در بیانیه صادره از سوی وزارت بهداشت ترکیه آمده بود: تا کنون ۸۰ هزار و ۲۷۸ تَن هم مصدوم شده‌اند.

تلفات زلزله ترکیه به حدود ۳۰ هزار نفر رسید/ مقابله با احتمال شیوع بیماری‌ها در مناطق زلزله زده/ احتمال تعویق انتخابات ترکیه

به گزارش شبکه شرق و به نقل از الجزیره، معاون رئیس جمهور ترکیه از افزایش شمار جانباختگان زلزله در این کشور به بیش از ۲۴ هزار نفر خبر داد.

بر اساس این گزارش، معاون رئیس جمهور ترکیه گفت که شمار جانباختگان زلزله مرگبار در این کشور به ۲۴ هزار و ۶۱۷ نفر افزایش یافت.

این مقام ترکیه‌ای در عین حال افزود که عملیات جستجو و امداد و نجات ادامه دارد و تا آخرین لحظه نا امید نخواهیم شد.

معاون رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: تمام تدابیر برای مقابله با احتمال شیوع بیماری‌ها در مناطق زلزله زده اتخاذ شده است.

این در حالی است که وزارت بهداشت ترکیه پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تعداد جانباختگان زلزله در این کشور به ۲۲ هزار و ۳۲۷ نفر افزایش یافته است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت بهداشت ترکیه آمده بود: تا کنون ۸۰ هزار و ۲۷۸ تَن هم مصدوم شده‌اند.

گفتنی است در جریان زمین لرزه ۷.۷ ریشتری که ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه گذشته به وقوع پیوست خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

«اورهان تتار» مدیر بخش زلزله در سازمان حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) اعلام کرد: قدرت زلزله ۷.۷ ریشتری بامداد دوشنبه گذشته در ترکیه که ۶۵ ثانیه طول کشید، در کنار زلزله دوم که ۴۵ ثانیه بود و در مجموع ۲ دقیقه این منطقه را لرزاند، برابر با قدرت ۵۰۰ بمب اتمی بوده است.

وی افزود: ما پس از این زلزله شاهد خروج خاکسترهای آتشفشان و یا نشت نفت و گاز از عمق زمین نبوده‌ایم.

این مقام سازمان حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) از وقوع بیش از ۲ هزار پس لزره پس از زلزله شدید ۷.۷ ریشتری اخیر خبر داد.

 

احتمال وقوع فاجعه ثانویه در ترکیه و سوریه

ارتش رژیم اسرائیل کشته شدن ۲ افسر خود را تأیید کرد 

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل امروز یکشنبه بعد از انتشار اخباری مبنی بر کشته شدن یکی از افسران خود که گفته می‌شود در حوزه پهپاد فعالیت داشته، تأیید کرد که یکی از افسرانش به نام «میشل پرشت» کشته شده است.

 

نجات مرد ۳۵ ساله در ترکیه ۱۴۹ ساعت پس از زلزله

 ساعت پس از وقوع زمین لرزه در ترکیه، مرد ۳۵ ساله‌ای از زیر آوار ساختمان فروریخته در "هاتای" ترکیه نجات یافت.

 

ناسا ویرانی‌های زلزله ترکیه-سوریه را به تصویر کشید

ناسا می‌گوید زمین‌لرزه‌های فاجعه‌باری که در ترکیه و سوریه روی دادند، از یک گسل واقع در ۱۸ کیلومتری زیر سطح زمین سرچشمه گرفته و منجر به لرزش شدیدی شدند که تا صدها کیلومتر دورتر از مرکز زمین‌لرزه را تحت تاثیر قرار داد.

ناسا

 

آمار کشته‌های زلزله ترکیه و سوریه از ۲۸ هزار نفر گذشت

طبق آخرین آمار تا صبح امروز (یکشنبه) ۲۴ هزار و ۶۱۷ تن در ترکیه بر اثر این زلزله جان خود را از دست داده و بیش از ۳۵۰۰ تن نیز در سوریه جان باخته‌اند.

شبکه خبری بی بی سی نیز همزمان گزارش کرده است که سه گروه امدادرسانی اعلام کرده‌اند که ناآرامی‌ها در جنوب ترکیه، تلاش‌های امداد و نجات در پی زلزله مرگبار روز دوشنبه را مختل کرده است.

 

 افزایش احتمال تعویق زمان برگزاری انتخابات ترکیه به علت زلزله

با وقوع زلزله شدید در ترکیه، احتمال تعویق زمان برگزاری انتخابات ترکیه افزایش یافته است.

 

تخریب ۱۴۵ هزار بنا در زمین لرزه ترکیه / صدور قرار بازداشت برای ۱۱۳ پیمانکار

معاون اول رئیس جمهور ترکیه از آغاز روند قضایی در خصوص مجریان و احداث کنندگان ساختمان‌های تخریب شده در مناطق زلزله زده این کشور خبر داد و گفت: قرار بازداشت برای ۱۱۳ پیمانکار و سازنده ساختمان در مناطق زلزله زده صادر شده است.

 

سازمان ملل: تلفات زمین‌لرزه ترکیه و سوریه به ۵۵ هزار نفر می‌رسد

 معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و امداد اضطراری پیش‌بینی کرده است که تلفات زمین‌لرزه ترکیه و سوریه به ۵۵ هزار نفر خواهد رسید.

 

جان‌باختن یک دانشجو در زلزله ترکیه و برگشت ۱۳۰ دانشجو به کشور

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: یکی از دانشجو‌های ایرانی که در قبرس شمالی درس می‌خواند برای تعطیلات بین ترم به ترکیه سفر می‌کند و در آنجا به علت وقوع زلزله جان خود را از دست می‌دهد.

 

ترکیه ۱۲ نفر را در رابطه با فاجعه ریزش ساختمان‌‌ها بازداشت کرد

پلیس ترکیه دست‌کم ۱۲ نفر از جمله پیمانکاران را در رابطه با ساختمان‌های فروریخته در استان‌های  «قاضی انتپ» و «شانلی اورفه» در پی زمین‌لرزه مهیب روز دوشنبه بازداشت کرد.

 

آغاز فعالیت بیمارستان صحرایی ایران در منطقه زلزله‌زده آدی‌یامان ترکیه 

نخستین بیمارستان صحرایی برپا شده توسط نیروهای امداد و نجات ایران در نزدیکی شهرداری آدی‌یامان ترکیه فعالیتش را آغاز کرد.

 

نزدیک به ۳۰ هزار قربانی

سازمان مدیریت حوادث اضطراری و بلایای طبیعی ترکیه اعلام کرد: تعداد قربانیان زمین‌لرزه‌های قدرتمند هفته گذشته در جنوب این کشور به ۲۹ هزار و ۶۰۵ نفر رسید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها