|

بزرگ‌ترین لایحه بودجه تاریخ عراق

شفق نیوز، در گزارشی به تنظیم بودجه 95.2 میلیارد دلاری 2023 در وزارت دارایی عراق پرداخته است.

بزرگ‌ترین لایحه بودجه تاریخ عراق

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، الخلیج اونلاین،الصباح، و روسیا الیوم .

در این میان شفق نیوز، در گزارشی به  تنظیم بودجه 95.2 میلیارد دلاری 2023 در وزارت دارایی عراق پرداخته است.

 

خبرگزاری رسمی عربستان (واس):

 میزبانی «محمد بن سلمان» از فرمانده ارتش پاکستان در چادر صحرایی

 فرمانده ارتش پاکستان در سفر به عربستان با ولیعهد این کشور دیدار و راه‌های گسترش روابط دوجانبه را بررسی کرد.

 «محمد بن سلمان» ولیعهد و نخست‌وزیر عربستان، در اردوگاه زمستانی در منطقه العُلاء، میزبان ژنرال «عاصم منیر»، فرمانده ارتش پاکستان بود.

در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و مسائل مورد اهتمام مشترک بررسی شد.

این دیدار با حضور شماری از مقامات دو کشور از جمله وزیر دفاع عربستان انجام شد.

 

روسیا الیوم: 

اعلام وضعیت فوق العاده در پایتخت مصر

 سازمان راهنمایی و رانندگی مصر در پایتخت این کشور، قاهره، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

سرتیپ «مؤمن سعید»، رئیس سازمان راهنمایی و رانندگی مصر در پی بارش شدید باران و وضعیت نامساعد جوی و آب‌گرفتگی‌های متعدد که مانع از عبور خودروها شده وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

همزمان استاندار قاهره با حضور میدانی در مناطق گوناگون شهر تلاش‌ها برای از میان بردن موانع و آب‌گرفتی‌ها به منظور تسهیل تردد خودروها را شخصا مدیریت کرد.

 

الخلیج اونلاین:

 مذاکره قطر برای سرمایه گذاری در باشگاه تاتنهام

رسانه های بریتانیایی اعلام کردند که ناصر الخلیفی، رئیس شورای مدیریتی سازمان سرمایه گذاری های ورزشی قطر تمایل به سرمایه گذاری در باشگاه تاتنهام یکی از مشهورترین باشگاه های انگلیس دارد.

روزنامه میرور بریتانیا نوشت که الخلیفی با رئیس باشگاه تاتنهام درخصوص سرمایه گذاری قطر در این باشگاه مذاکره کرده است.

این روزنامه نوشت که الخلیفی با دنیل لوی، رئیس باشگاه تاتنهام درباره سرمایه گذاری احتمالی و خرید بخشی از سهام این باشگاه بریتانیایی گفت وگو کرده است.

میرور نوشت که شرکت سرمایه گذاری های ورزشی قطر به گسترش سرمایه گذاری های خود و خرید سهام بسیاری از باشگاه ها امیدوار است.

 

الصباح: 

بزرگ‌ترین لایحه بودجه تاریخ عراق 

وزارت دارایی این کشور بزرگ‌ترین لایحه بودجه تاریخ عراق را به حجم بیش از 140 هزار میلیارد دینار(95.2 میلیارد دلار)تنظیم کرده است.

این گزارش افزوده که این بزرگ‌ترین بودجه تاریخ عراق به حجم140هزار میلیارد دینار(95.2میلیارد دلار) است که حدود 80 هزار میلیارد دینار (54.4 میلیارد دلار) آن به اشتغال‌زایی اختصاص یافته است.

با وجود این افزایش روند جذب کارمندان دولتی که در دولت«محمد شیاع السودانی»آغاز شده در کنار وابستگی شبه‌مطلق بودجه عراق به نفت موجب نگرانی بسیاری از کارشناسان اقتصادی شده است.

معین الکاظمی،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عراق تأکید کرد که بودجه2023در دو بخش تنظیم شده است که یک بخش آن بودجه اشتغال‌زایی به حجم80هزار میلیارد دینار وبخش دیگر سرمایه‌گذاری به حجم60هزار میلیارددینار(40.8 میلیارد دلار) است.

به گفته الکاظمی، در این قانون بودجه جاری که حقوق کارکنان دولتی است از42هزار میلیارد دینار به 60 هزار میلیارد افزایش یافته که مبلغ بسیار گزاف و خطرناکی است چون در صورت کاهش قیمت نفت،دولت را با مشکل جدی مواجه می‌کند و باید منابع مالی غیر نفتی برای این بخش در نظر گرفته شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها