|

افزایش صادرات نفتی عراق به آمریکا در هفته گذشته

شفق نیوز،در گزارشی به افزایش صادرات نفتی عراق به امریکا در هفته گذشته پرداخته است.

افزایش صادرات نفتی عراق به آمریکا در هفته گذشته

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،شفق نیوز، الخلیج اونلاین،الصباح، والجزیره.

در این میان شفق نیوز، در گزارشی به  افزایش صادرات نفتی عراق به امریکا در هفته گذشته پرداخته است.

 

شفق نیوز: 

افزایش صادرات نفتی عراق به امریکا در هفته گذشته

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد که صادرات نفتی عراق به امریکا در هفته گذشته به 350 هزار بشکه در روز رسیده است.

اداره اطلاعات امریکا در گزارش هفتگی خود خبر داد که مجموع واردات نفت این کشور در هفته گذشته روزانه 5.1 میلیون بشکه بوده که از 9 کشور به امریکا صادر شده است.

بر اساس این گزارش، حجم صادرات نفتی عراق به امریکا 354 هزار بشکه در روز بوده که نسبت به هفته پیش از آن که 289 هزار بشکه در روز بوده افزایش پیدا کرده است.

بیشترین واردات نفتی امریکا در این هفته به ترتیب از کانادا، عربستان، مکزیک و کلمبیا بوده است.

همچنین برزیل، نیجریه، لیبی و اکوادور در رتبه‌های بعد از عراق جای داشته‌اند.

 

الجزیره:

 تأکید وزرای خارجه امریکا و اردن بر راه حل دو کشوری در سرزمین‌های فلسطینی

 وزیر خارجه امریکا در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اردنی خود بر حمایت از راه حل دو کشوری و حفاظت از وضعیت تاریخی کنونی مسجد الاقصی تأکید کرد.

 «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه امریکا، در گفت‌وگو با همتای اردنی خود «ایمن الصفدی»، تأکید کرد که امریکا از راه حل دو کشوری برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل استفاده می‌کند و همچنین از نقش اردن در مقام وصایت بر اماکن مقدس اسلامی در بیت‌المقدس قدردانی کرد.

وزیر خارجه اردن نیز تأکید کرد که منطقه نیاز به تنش‌های بیشتر برای تحمیل برنامه‌های افراط‌گرایانه و ایجاد چرخه‌های خشونت ندارد و نسبت به پیامدهای نقض حریم مسجد الاقصی توسط وزیر امنیت داخلی اسرائیل هشدار داد.

وی بر ضرورت همکاری برای حفاظت از وضعیت تاریخی و حقوقی کنونی در بیت‌المقدس و جلوگیری از تنش قطعی در این منطقه تأکید کرد.

الصفدی نقش امریکا در متوقف کردن اقدامات یکجانبه‌ای که موجب تضعیف راه حل دو کشوری می‌شود و تثبیت آرامش و پیشبرد روند سیاسی در مسیری که به تحقق صلح «فراگیر و عادلانه بینجامد» را بسیار مهم دانست.

 

الخلیج اونلاین:

 84 درصد عرب‌ها با به رسمیت شناختن اسرائیل مخالف هستند

نتایج شاخص افکار عمومی جهان عرب در سال 2022 حاکی از آن است که 84 درصد از عرب ها برخلاف کشورهایشان و با وجود توافقنامه های عادی سازی روابط، با به رسمیت شناختن دیپلماتیک اسرائیل مخالفند.

روزنامه جرازلم پست اسرائیل، نتایج نظرسنجی از شهروندان 14 کشور عربی درباره عادی سازی روابط با اسرائیل را منتشر کرد.

این نظر سنجی از شهروندان قطر، کویت، عربستان، الجزائر، موریتانی، فلسطین، اردن، لیبی، عراق، تونس، لبنان، مصر، سودان و مراکش انجام شده است.

نظرسنجی درباره موافق یا مخالف بودن با به رسمیت شناختن دیپلماتیک اسرائیل از سوی کشورشان بود که 84 درصد مخالف، 8 درصد موافق و 8 درصد نامطمئن بودند یا پاسخی ندادند.

هیچ یک از شرکت کنندگان در الجزائر با به رسمیت شناختن دیپلماتیک اسرائیل موافق نبودند و 99 درصد نیز مخالف این اقدام بودند که این رقم بالاترین در سطح کشورهای عربی حاضر در این نظرسنجی به شمار می رود.

آنها درباره این مساله که قضیه فلسطین مورد اهتمام همه عرب ها و نه فقط فلسطینیان است، 76 درصد موافق بودند که قضیه فلسطین مورد اهتمام همه عرب هاست.

 

الصباح:

 افتتاح 80 مرکز خدمات گردشگری در کربلا در سال 2022

استاندار کربلا از افتتاح 80 مرکز خدمات گردشگری در این استان در سال 2022 خبر داد.

«نصیف الخطابی»، استاندار کربلا، گفت که کربلا توسعه فراوان در ابعاد گوناگون به خصوص در بخش گردشگری را شاهد است و در سال گذشته بیش از 80 مرکز خدمات گردشگری در این استان افتتاح شده است.

وی افزود که استانداری در سال جاری نیز مراکز گردشگری بیشتری را افتتاح خواهد کرد و تأکید کرد که این استان در نظر دارد برای اعلام کربلا به عنوان پایتخت گردشگری عربی اقدام کند و در حال تکمیل پرونده‌های مربوطه است.

الخطابی ادامه داد که کربلا سالانه میزبان بیش از 50 میلیون زائر است.

وی تأکید کرد که کربلا شاهد برنامه عمرانی گسترده‌ و اجرای پروژه‌های راهبردی در بخش‌های گوناگون از جمله بخش‌های زیرساختی و گردشگری است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها