|

آمریکا:تحولات کرانه باختری خطرناک است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن هشدار نسبت به خطرناک بودن تحولات کرانه باختری اشغالی، نگرانی عمیق دولت این کشور را از وخامت اوضاع در این منطقه اعلام کرد.

آمریکا:تحولات کرانه باختری  خطرناک است

به گزارش شبکه شرق، ند پرایس،  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی کنفرانس خبری در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما به شدت نسبت به نابسامانی اوضاع امنیتی در کرانه باختری نگران هستیم. تنها در سال جاری بیش از ۱۰۰ فلسطینی در کرانه باختری و بیش از ۳۰ فلسطینی دیگر در غزه و نیز بیش از ۲۰ اسرائیلی کشته شده‌اند.
پرایس همه طرف‌ها را به اتخاذ تدابیر لازم برای آرامش اوضاع و بازگشت ثبات به منطقه دعوت کرده و این امر را به نفع تمام اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها دانست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: همانطور که پیش از این گفتیم تمام طرف‌ها را به مهار خشونت فرا می‌خوانیم. آمریکا و سایر شرکای بین‌المللی آماده کمک در این زمینه هستند. اما ما نمی‌توانیم اقدامات حیاتی طرف‌های درگیر برای کاهش شدت خشونت‌ها و بازگشت آرامش را انجام دهیم.

وی در پاسخ به سوالی گفت: فرض اولیه در سیاست ما این است که بیشترین میزان امید و فرصت را برای مردم فلسطین فراهم کنیم. اولین مولفه آن برقراری ارتباط مجدد با تشکیلات خودگردان فلسطین و تعامل مجدد با مردم فلسطین بود؛ کاری که ما به محض ورود این دولت به کاخ سفید انجام دادیم. البته تعامل مجدد تنها بخشی از سیاست ما برای راه حل دو کشوری است.

مقامات رژیم صهیونیستی صبح روز چهارشنبه به اردوگاه جنین حمله‌ور شدند که در جریان آن چهار فلسطینی به شهادت رسیده و ۴۴ تن دیگر مجروح شدند. همچنین در این حمله فعالان فلسطینی نیز بازداشت شدند.
این تازه‌ترین عملیات نظامی اشغالگران در منطقه‌ای است که تقریبا هر روز شاهد درگیری میان اشغالگران اسرائیلی و فلسطینیان در ماه‌های اخیر است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها