|

تشدید تدابیر امنیتی در اردن

خبرگزاری رسمی اردن،در گزارشی به تشدید تدابیر امنیتی و دستگیری 44 تن در اعتراضات اردن پرداخته است.

تشدید تدابیر امنیتی در اردن

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،المعلومه،خبرگزاری رسمی عراق،خبرگزاری رسمی اردن، وروسیا الیوم.

در این میان خبرگزاری رسمی اردن،در گزارشی به تشدید تدابیر امنیتی و دستگیری 44 تن در اعتراضات اردن پرداخته است.

 

خبرگزاری رسمی اردن (پترا): 

تشدید تدابیر امنیتی و دستگیری 44 تن در اعتراضات اردن

 دستگاه امنیت اردن از بازداشت 44 تن در اعتراضات اخیر خبر داد و تأکید کرد که تدابیر امنیتی در مناطق شاهد اعتراضات تشدید شده است.

  دستگاه امنیت عمومی اردن بامداد امروز (شنبه 17 دسامبر) با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که با «اغتشاشات» در چند منطقه اردن برخورد کرده و اکنون تدابیر امنیتی در این مناطق تشدید شده تا «اجرای قانون و امنیت شهروندان تضمین شود».

این دستگاه افزوده که از پنج‌شنبه شب تا کنون 44 تن بازداشت شده‌اند و تأکید کرده که روز جمعه از شدت «اغتشاشات» در مقایسه با روز قبل کاسته شده است.

در این بیانیه از همه خواسته شده که از مواضع «اغتشاشات» فاصله بگیرند و در آن مشارکت نکنند و با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

 

المعلومه:

تهدید پارلمان عراق به فراخواندن نخست وزیر و رئیس بانک مرکزی در پی افزایش قیمت دلار

مجلس عراق تأکید کرد که درصورت ناتوانی دولت در بازگرداندن نرخ ارز در بازارها به قیمت رسمی، نخست وزیر و رئیس بانک مرکزی به مجلس احضار خواهند شد.

«رائد المالکی»عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: دولت اقدامات برای بازگرداندن نرخ ارز را شروع کرده است.

المالکی افزود:مجلس با نظارت خود بر عملکرد تاکنون دو تخلف تشخیص داده که شامل شکست در سیاست های مالی و نرخ ارز،که نشان دهنده ناتوانی در کنترل نرخ ارز و ضعف سیاست های پولی و مالی است.

وی تصریح کرد:مجلس بر اقدامات دولت در این مدت نظارت داشته و تا پایان تعطیلات مجلس، منتظر نتیجه این اقدامات خواهد بود و در صورتی که نتیجه ای حاصل نشود و نرخ ارز به حالت قبل برنگردد، نخست وزیر و رئیس کل بانک مرکزی را برای توضیح در این باره به مجلس احضار خواهد کرد.

در روزهای اخیر افزایش قیمت ارز در بازارهای عراق واکنش های گسترده ای را در این کشور به همراه داشته است.

روز پنجشنبه بانک مرکزی عراق تأکید کرد که علت افزایش قیمت ارز تغییر سیستم فروش ارز درسامانه این بانک است واختلال پیش آمده به زودی برطرف خواهد شد.

 

الجزیره: 

بررسی روابط دفاعی امریکا و مصر در دیدار السیسی و سولیوان

 مشاور امنیت ملی امریکا در دیدار با رئیس جمهوری مصر در واشنگتن شراکت راهبردی امریکا و مصر را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی صادره از کاخ سفید، در این دیدار روابط دفاعی دو کشور و مسائل امنیت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و چالش‌های اقتصادی و حقوق بشر بررسی شد.

«جیک سولیوان» مشاور امنیت ملی امریکا در این دیدار بر حمایت واشنگتن از برنامه‌های قاهره برای اصلاحات اقتصادی و اجرای برنامه صندوق بین‌المللی پول و نیز حمایت از امنیت آبی و راه‌حل دیپلماتیک مسئله سد النهضه تأکید کرد.

رئیس جمهوری مصر که برای شرکت در نشست سران کشورهای آفریقایی و امریکا به واشنگتن سفر کرده، پیش از این نیز جداگانه با وزیر امور خارجه و وزیر دفاع امریکا دیدار کرد.

 

خبرگزاری رسمی لبنان: 

تحویل 3 فروند بالگرد نظامی امریکا به لبنان

 فرماندهی ارتش لبنان از دریافت 3 فروند بالگرد نظامی در چارچوب کمک‌های امریکا به لبنان خبر داد.

فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد که طی مراسمی در پایگاه هوایی بیروت 3 فروند بالگرد نظامی HUEY II تحویل گرفته است.

بر اساس این گزارش، این بالگردها در چارچوب برنامه کمک‌های امریکا به ارتش لبنان و با حضور معاون رئیس ستاد ارتش لبنان و سفیر امریکا در این کشور تحویل داده شده است.

سرتیپ زیاد هیکل، معاون رئیس ستاد ارتش لبنان، این کمک‌ها را گامی در تقویت توان عملی نیروی هوایی این کشور و خدمت به اهداف ملی لبنان دانست.

«دوروتی شیا» سفیر امریکا در لبنان نیز گفت که واشنگتن به تثبیت روابط دوجانبه و به کمک‌ها به ارتش لبنان ادامه می‌دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها