|

کرملین: فردا الحاق دونباس را امضا می‌کند

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه سند الحاق مناطق دونباس به روسیه روز جمعه امضا می‌شود، گفت رئیس جمهور روسیه نیز سخنرانی بزرگی در این‌خصوص ایراد خواهد کرد.

کرملین: فردا الحاق دونباس را امضا می‌کند

به گزارش شبکه شرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) زمان امضای سند الحاق مناطق شرق اوکراین بعد از برگزاری همه‌پرسی جدایی را اعلام کرد.

 

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «فردا، جمعه میزبان مراسم امضای توافقنامه ورود سرزمین‌های جدید به روسیه خواهیم بود. رئیس جمهور پوتین فردا در مسکو با سران مناطق آزاد شده دیدار خواهد کرد».

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «رئیس جمهور پوتین روز جمعه در مراسم امضای سند الحاق مناطق جدید به روسیه شرکت خواهد کرد و سخنرانی بزرگی ایراد خواهد کرد. همچنین سند الحاق [مناطق دونباس] به روسیه امضا خواهد شد».

 

سخنگوی کرملین با اشاره به اعلام نظر بیش از ۹۵ درصد ساکنان مناطق لوهانسک، دونتسک، خِرسون و زاپروژیا برای جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه، اظهار داشت: «تصمیم برای الحاق چهار منطقه تحت کنترل ما در اوکراین، فردا نهایی می‌شود».

 

پسکوف در ادامه گزارش‌های شبکه «سی‌ان‌ان» درباره کشتی‌های روسی را که گفته می‌شود در منطقه حادثه در خطوط انتقال گاز «نورد استریم» دیده شده‌اند، «احمقانه و مغرضانه» توصیف کرد.

 

وی با بیان اینکه حضور کشتی‌های ناتو در نزدیکی محل حادثه برای نورد استریم بیشتر از شناورهای روس بود، توضیح داد: «حادثه خط لوله نورد استریم بسیار جدی است و نیاز به بررسی دارد. تصور یک اقدام تروریستی علیه نورد استریم بدون دخالت یک دولت خارجی دشوار است».

 

 

 

 

 

 

 

این مقام روس همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود درباره بحران اوکراین آماده می‌شود.

 

هفته قبل بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با اعلام بسیج نظامی محدود، گفت کشورهای غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند اما مسکو هم دارای سلاح اتمی است و از هر ابزاری برای دفاع از خود استفاده می‌کند.

 

بعد از آن، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت که از نظر او، وقتی پوتین از آمادگی مسکو برای به‌کار بردن تسلیحات اتمی صحبت کرد، بلوف نزده است.

 

همزمان با این تحولات، بامداد امروز بود که رسانه‌های روسی با انتشار نتایج همه‌پرسی در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا، اعلام کردند که در تمام این مناطق بیش از ۹۵ درصد مردم خواستار الحاق به روسیه و جدایی از اوکراین هستند.

 

همین امر موجب شد که برخی از سران ارشد اروپایی در اظهاراتی که حاکی از عصبانیت آنها از تمایل ساکنان شرق اوکراین برای الحاق به روسیه است، نتایج همه‌پرسی در مناطق دونباس را رد کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها