|

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد:

اسرائیل با اقداماتش صلح بین المللی را تهدید می کند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که بازگشت امنیت و ثبات به سوریه مرهون پایان دادن به دخالت غربی‌ها در امور داخلی این کشور و توقف حمایت آنها از تروریسم و پایان دادن به محاصره اقتصادی غیر قانونی و خروج نیروهای خارجی از اراضی سوریه است.

اسرائیل با اقداماتش صلح بین المللی را تهدید می کند

صباغ امروز در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: درحالی که سوریه برای بازگشت امنیت و ثبات به اراضی سوریه و از بین بردن کانون های تروریست ها تلاش می کند، رژیم اشغالگر اسرائیلی به خاک سوریه حمله می کند و زیرساخت های سوریه را هدف قرار می دهد.

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد افزود: رژیم اشغالگر طی یک هفته دو بار فرودگاه بین المللی حلب را هدف قرار داد که به از کار افتادن فرودگاه منجر شد.

صباغ از شورای امنیت و دبیرخانه سازمان ملل خواست تا به مسولیت های خود بر اساس منشور سازمان ملل عمل کنند و حملات اسرائیلی و جنایت های جنگی (اسرائیل) در سوریه را محکوم کند.

به گزارش سانا، نماینده دائم سوریه همچنین خواستار پاسخگو کردن (اسرائیل) به دلیل اقداماتش که اوضاع منطقه را تشدید و امنیت و صلح بین المللی را تهدید می کند، شد.

سفیر بسام صباغ ادامه داد: آمریکا با اشغال مناطقی در شمال شرق سوریه و جنوب آن و حمایت از شبه نظامیان جدایی طلب و گروه های تروریستی همچنان وحدت و تمامیت ارضی سوریه را نقض می کند.

وی توضیح داد: برخی از کشورهای غربی از ماده 51 منشور سازمان ملل سوء استفاده می کنند و با بهانه های واهی به حاکمیت ملی و استقلال کشورهای دیگر تجاوز می کنند.

سفیر بسام صباغ همچنین به تلاش های سوریه و شرکای آن در سازمان ملل و آژانس های آن جهت ارتقای اوضاع بشردوستانه و معیشتی مردم سوریه و چالش های پیش روی این تلاش ها ناشی از اقدامات غیر قانونی یک جانبه و ادامه حضور غیرقانونی نیروهای خارجی و ممانعت گروه های تروریستی از رسیدن کمک ها به افراد نیازمند اشاره کرد.

نماینده دائم سوریه بر اجرای کامل قطعنامه 2642  شورای امنیت از جمله پروژه های بازیابی زودهنگام تاکید و بیان کرد: اشغالگران ترکیه و تروریست های آنها همچنان آب یک میلیون شهروند در حسکه را قطع می کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها