|

هشدار رئیس مجلس عراق درباره حوادث اخیر کشورش

رییس مجلس عراق دوشنبه شب درخصوص حوادث جاری در منطقه سبز بغداد و کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن گفت که شرایط کنونی کشور خطر بزرگی را هشدار می‌دهد که نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.

هشدار رئیس مجلس عراق درباره حوادث اخیر کشورش

به گزارش شبکه شرق از پایگاه خبری موازین نیوز عراق، محمد الحلبوسی تصریح کرد: این حوادث بدون اقدام افراد باخرد و صاحب نفوذ مذهبی، سیاسی، اجتماعی و شیوخ عشایر تشدید خواهد شد.

وی همچنین نسبت به ریخته شدن خون مردم بیگناه با استفاده از سلاح از سوی هر گروهی که باشد و ناآرامی و هرج و مرج هشدار داد.

الحلبوسی اظهار کرد: از تمام طرفها خالصانه و صادقانه می‌خواهیم اتش فتنه انگیزی را برای حفظ حاکمیت کشور و ثبات آن و کشیده نشدن حوادث به رویارویی همه طرفها که موجب زیان تمامی ملت شود، پایان دهند و به توافق برسند.

سخنان الحلبوسی پس از کشته شدن ۱۲ تن و زخمی شدن ۲۰۰ نفر  در جریان تظاهرات روز دوشنبه هواداران سید مقتدا صدر با نیروهای امنیتی در منطقه سبز بغداد اعلام شد.

 مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ساعاتی قبل گفت که نیروهای امنیتی مسئول حفاظت از جان معترضان هستند و هرگونه بروز خلافی در این مورد پیگرد قانونی دارد.

وی همچنین اعلام کرد که تحقیقات فوری در مورد حوادث جاری در منطقه سبز بغداد و منشا شلیک به معترضان گشوده شود و مقصران این حادثه مشخص و مجازات شوند.

 صدر روز دوشنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برای همیشه از عرصه سیاسی کناره گیری می‌کند. 

پس از بیانیه کناره‌گیری صدر از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد یورش بردند اما پس از آن منابع خبری عراق اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست‌ گرفتند و نیروهای طرفدار صدر منطقه را ترک کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها