|

دیدار رئیس جمهور عراق با سفیر آمریکا

رئیس جمهوری عراق امروز (چهارشنبه) با سفیر آمریکا در بغداد برای بررسی چند مساله از جمله کاهش تنش‌ها در منطقه از طریق گفتگو دیدار کرد.

دیدار رئیس جمهور عراق با سفیر آمریکا

به گزارش شبکه شرق، به نقل از اسپوتنیک، ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق با الینا رومانوسکی، سفیر آمریکا در بغداد درخصوص رویارویی با نوسانات اقتصادی و سازگاری با تغییرات آب و هوا که یک بحران موجودیتی شده است، گفتگو کردند.

 

ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار بر عمیق بودن روابط عراق و آمریکا و توسعه این روابط در زمینه‌های مختلف که منافع دو کشور و دو ملت دوست را محقق سازد، تاکید شد.

 

دو طرف همچنین به بررسی مبارزه با تروریسم و رادیکالیسم و کاهش تنش‌ها در منطقه از طریق گفتگو و رویارویی با نوسانات اقتصادی و حفاظت از محیط زیست و سازگاری با تغییرات آب و هوایی که یک بحران موجودیتی شده است و عراق و منطقه از بیشترین طرف‌های تاثیرپذیر از بحران آب و هوا به شمار می‌آیند، پرداختند.

 

سفیر آمریکا نیز از تمایل کشورش برای تقویت همکاری با عراق و حمایت از عراق امن و دارای ثبات با نقش محوری و مهم در منطقه صحبت کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها