|

تلاش رژیم صهیونیستی برای جاسوسی از نمایندگان پارلمان اروپا

تحقیقات انجام شده توسط پارلمان اروپا نشان داد که تلفن‌های برخی از نمایندگان در معرض تلاش برای نفوذ از طریق برنامه‌های اسرائیلی مشابه برنامه مشهور جاسوسی «پگاسوس» قرار گرفته است.

تلاش رژیم صهیونیستی برای جاسوسی از نمایندگان پارلمان اروپا

به گزارش شبکه شرق، روزنامه «هاآرتص» گزارش داد که پارلمان اروپا پس از تحقیقات در مورد برنامه جاسوسی «پگاسوس»، اقدام به بررسی دستگاه‌های تلفن‌های نمایندگان کرد که مشخص شد تلفن رهبر حزب سوسیالیست یونان در معرض تلاش برای نفوذ قرار گرفت.

 

این روزنامه اسرائیلی به نقل از نیکوس آندرولاکس رهبر حزب سوسیالیست یونان پس از ارائه شکایتش به دادستان‌ها بابت تلاش برای نفوذ به تلفن همراه وی از طریق برنامه جاسوسی Praidor نوشت: افشای کسانی که این اقدام را انجام داده‌اند، مسئله شخصی نیست بلکه یک وظیفه دموکراتیک است.

 

بر اساس این گزارش، در پی تحقیقات اروپا در مورد پگاسوس "Begasos" و برملاشدن برنامه‌های جاسوسی اسرائیل و قرار گرفتن ۱۸۰ روزنامه نگار در معرض عملیات جاسوسی، پارلمان اروپا تلفن حدود ۲۰۰ نفر از اعضا را مورد بررسی قرار داد.

 

این روزنامه نوشت برنامه جاسوسی اسرائیل "Praidor"  که توسط پلیس "Citrox" تهیه شده است، تقریباً با برنامه‌های پگاسوس از نظر قابلیت‌ها یکسان است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها