|

جزئیات توافق نظامی مراکش و رژیم صهیونیستی

یک سایت مراکشی در مقاله‌ای به جزئیات توافق نظامی مراکش و رژیم صهیونیستی پرداخت.

جزئیات توافق نظامی مراکش و رژیم صهیونیستی

به گزارش شبکه شرق، سایت هسپرس مراکش اعلام کرد، ابعاد قراردادهای نظامی که احتمالا نیروی مسلح مراکش با سران اسرائیلی در جریان سفر فعلی آوی کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل امضا می‌کنند، با تاکید دو طرف بر تقویت همکاری‌های نظامی و فنی مشخص‌تر شد.

 

این سایت مراکشی گزارش داد، اولین قراردادی که روی میز مذاکره وجود دارد، پهپادهای هرون با ۱۴ متر طول و ۲۶ متر پهنا هستند که مسافت بلند شدن آنها می‌تواند به ۱۳ هزار و ۹۵۰ متر برسد.

 

طبق گزارش هسپرس، هرون از پهپادهای دوربرد است که با فناوری جدید ساخته شده و برخاستن و فرود آن اوتومات انجام می‌شود، این پهپاد می‌تواند مساحت وسیعی از زمین را پوشش دهد و تا ۵۲ ساعت پرواز بدون توقف داشته باشد. همچنین می‌تواند با حداکثر ۲۵۰ کیلوگرم بار پرواز کند، این پهپاد برای ماموریت‌های شناسایی طراحی شده است و این قابلیت‌ها، امکان جمع‌آوری اطلاعات پیچیده، نظارت بر خودروهای گشتی، تعیین اهداف و اجرای ماموریت‌ها مختلف را به آن می‌دهد و می‌تواند با سیستم‌های تصویربرداری که دارد، در شب کار کرده و تصویربرداری کند، رادار آن نیز تصاویر سه‌بعدی از موقعیت‌ها و اشیاء روی زمین برداشت کرده و نیز تجهیزاتی برای جمع‌آوری اطلاعات الکترونیک و رهگیری انتقال دارد.

 

فوریه گذشته نیز در برخی گزارش‌ها عنوان شد که شرکت هواپیمایی IAI رژیم صهیونیستی، سیستم Barak MX را در اختیار مراکش قرار داده که یک سامانه کامل برای مقابله با تهدیدهای هوایی شامل بالگردها، هواپیماها، پهپادها و موشک‌های کروز است.

 

طبق گزارش‌های یاد شده، این سیستم در اصل برای استقرار بر روی کشتی‌ها طراحی شده بود و اخیرا نیز رژیم صهیونیستی از آن در رهگیری و اسقاط پهپادهای حزب‌الله که بر فراز سکوی گازی کاریش در دریای مدیترانه به پرواز درآمده بودند، استفاده کرد. این سیستم برای کاربردهای زمینی به روزرسانی شده و با ادغام انواع موشک‌ها قادر به مقابله با تهدیدها از فاصله ۱۵۰ کیلومتری است.

 

به گزارش هسپرس، قرارداد فروش این سیستم که ارزش آن چند صد میلیون دلار تخمین زده می‌شود، در جریان سفر بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مراکش امضا شد و قرارداد امضا شده شامل فروش یک سیستم راداری که شرکت زیر شاخه‌ای IAI Elta Systems تولید کرده و یک سیستم ضد پهپاد تولید Skylock بود. علاوه بر این، اقداماتی در راستای طرح به‌روزرسانی جنگنده‌های اف۱۶ نیروی هوایی مراکش در دست انجام هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها