|

فرماندهان جدید روسیه برای جنگ اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز چهارشنبه فرماندهان جدیدی را برای عملیات نظامی این کشور در اوکراین انتخاب کرد

فرماندهان جدید روسیه برای جنگ اوکراین

به گزارش شبکه شرق، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده که شویگو والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش را به عنوان فرمانده مشترک نیروها در منطقه عملیات ویژه منصوب کرده است.

وزارتخانه یاد شده افزود: سرلشکر سرگئی سوروویکین فرمانده کل نیروی هوایی، سرلشگر اولگ سالیخوف فرمانده کل نیروهای زمینی و سرهنگ الکسی کیم معاون ستاد کل مشترک نیروهای مسلح روسیه، به عنوان معاون گراسیموف تعیین شدند.

روسیه ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی در واکنش به درخواست‌های جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک برای حفاظت در برابر نیروهای اوکراینی، به اوکراین حمله کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که این حمله که زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف می‌گیرد، به منظور "غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی اوکراین" و آزادی کامل دونباس صورت گرفته است.

به دنبال این حمله، کشورهای غربی تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده و برای اوکراین سلاح تامین کرده‌اند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده که هرگونه محموله شامل سلاح برای اوکراین، هدفی قانونی برای روسیه خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها