|

پنتاگون مدعی شد:

اوکراین توانایی بازپس گیری منطقه خرسون از روسیه را دارد

وزیر دفاع آمریکا گفت: من مطمئناً معتقدم که آنها توانایی بازپس گیری منطقه خرسون از روسیه را دارند.

اوکراین توانایی بازپس گیری منطقه خرسون از روسیه را دارد

به گزارش شبکه شرق و به نقل از رویترز، آستین در کنفرانس مطبوعاتی با همتای کره جنوبی خود گفت: در مورد این که آیا اوکراینی‌ها می‌توانند قلمرو باقی‌مانده در سمت غربی رودخانه دنیپرو و ​​در خرسون را بگیرند، من مطمئناً معتقدم که آنها توانایی انجام این کار را دارند.

استان خرسون با مساحتی برابر بلژیک که نقش دروازه ورودی به شبه جزیره کریمه (که پیش از آغاز جنگ به روسیه الحاق شده بود) را از طریق خشکی ایفا می‌کند، در روزهای ابتدایی جنگ به تصرف نیروهای روسیه درآمد.

این استان که توسط رودخانه عظیم دنیپر به دو نیم شده است، اولین منطقه در اوکراین بود که به‌طور کامل توسط روسیه اشغال شد و مسکو ده‌ها هزار سرباز را در آنجا مستقر کرد.

کنترل روسیه بر قسمتی از کرانه غربی دنیپر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا فرصتی برای پیشروی بیشتر در شمال و غرب اوکراین را فراهم می‌کند.

اما در هفته‌های اخیر، نیروهای اوکراینی ده‌ها روستا و شهر در کرانه غربی را بازپس گرفتند و با دقت بسیار به پل‌ها (پل‌هایی که از قبل و پیش از آغاز جنگ بر این رودخانه احداث شده بود)، پل‌های موقت نظامی و کشتی‌ها در سراسر دنیپر و انبارهای تدارکاتی ارتش روسیه در این منطقه ضربه زدند.

بنا بر این در ۱۰ روز گذشته، مسکو و مقام‌های استانی خرسون از ده‌ها هزار غیرنظامی ساکن در کرانه شرقی رود دنیپر خواسته‌اند تا به کریمه یا سرزمین اصلی روسیه نقل مکان کنند.

روسیه اعلام کرده که تا به حال حدود ۷۰ هزار نفر به طور داوطلبانه تخلیه شده‌اند و برای آنها گواهینامه اسکان رایگان در هر نقطه از روسیه که تمایل داشته باشند، صادر خواهد شد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها