|

زلنسکی خواستار دریافت کمک‌های نظامی بیشتر از آمریکا شد / بایدن از کوره در رفت

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد: هنوز صحبت‌های بایدن درباره این کمک یک میلیارد دلاری تمام نشده بود که زلنسکی شروع کرد به «فهرست کردن کمک‌های نظامی که از آمریکا خواسته بود اما دریافت نکرده بود». در این لحظه بود که بایدن از کوره در رفت.

زلنسکی خواستار دریافت کمک‌های نظامی بیشتر از آمریکا شد / بایدن از کوره در رفت

به گزارش شبکه شرق،  پس از آنکه ولودیمیر زلنسکی درست بعد از اعلام بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین توسط جو بایدن، خواستار دریافت کمک‌های نظامی بیشتر شد، جو بایدن از کوره در رفت.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه ژوئن با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تماس گرفت تا از بسته کمکی جدید واشنگتن به مبلغ یک میلیارد دلار خبر دهد، بسته‌ای که با درنظر گرفتن کمک‌های پیشین آمریکا، مجموع کمک‌های این کشور به اوکراین را در آن زمان به ۵۵ میلیارد دلار می‌رساند.

به گفته یک مقام کاخ سفید، هنوز صحبت‌های بایدن درباره این کمک یک میلیارد دلاری تمام نشده بود که زلنسکی شروع کرد به «فهرست کردن کمک‌های نظامی که از آمریکا خواسته بود اما دریافت نکرده بود». در این لحظه بود که بایدن از کوره در رفت.

با این وجود، این مشاجره تاثیر مخربی بر روابط دو کشور نگذاشته و در تابستان آمریکا متعهد شد که تا «هر زمان که لازم باشد» کمک‌های نظامی به اوکراین را قطع نکند. واشنگتن همچنین از آن زمان تا کنون تسلیحات پیشرفته‌تری به اوکراین ارسال کرده است، اما خواسته‌های زلنسکی و مقامات دولتش همچنان رو به افزایش است.

دموکرات‌های آمریکا در ارسال تسلیحات به اوکراین متفق‌القول هستند و اکثر جمهوری‌خواهان هم با آن‌ها همراه شده‌اند، اما تعداد اندکی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا (که تعدادشان هر روز بیشتر می‌شود) با تعهد بایدن به ارسال نامحدود سلاح مخالفت کرده‌اند. کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داده که اگر حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میاندوره‌ای پیش‌رو کنترل کنگره را به دست گیرد، شاید دیگر «چک سفیدامضای» آمریکا به دست زلنسکی نرسد.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها