|

زلنسکی: روسیه می‌خواهد ما را محو کند

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: از مردم خواهش می‌کنم در پناهگاه بمانند، آژیر خطر در شهرهای اوکراین متوقف نمی‌شوند، روسیه می‌خواهد ما را از روی زمین محو کند!

زلنسکی: روسیه می‌خواهد ما را محو کند

به گزارش مهر، دو روز پس از انفجار پل کریمه، روسیه امروز دوشنبه با حملات سنگین موشکی پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر این کشور را هدف قرار داد.

به گزارش رویترز، دو روز پس از انفجار پل کریمه، روسیه امروز دوشنبه با حملات سنگین موشکی پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر این کشور را هدف قرار داد. بنا بر گزارش‌های شهرهای کی‌یف، دنیپرو ، لویو، ژیتومیر، خملنیتسکی و ترنوپیل هدف حملات موشکی روسیه هستند.

خبرگزاری دولتی اوکراینی «اونیان» اعلام کرد صبح امروز صدای چهار انفجار در کی یف شنیده شد و گزارش‌هایی نیز درباره عملکرد پدافند هوایی ارتش اوکراین در استان کی یف انتشار یافت. به نوشته خبرگزاری فرانسه این انفجارها حوالی ساعت ۸:۱۵ صبح به وقت محلی و یک ساعت پس از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در کی‌یف رخ داده است. این خبرگزاری افزود که خبرنگارانش چندین آمبولانس را دیده اند که به سمت محل انفجارها در مرکز شهر حرکت کردند.

«ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌یف نیز از وقوع چند انفجار در منطقه «شفچنکوفسکی» در مرکز این شهر خبر داد و افزود که خدمات اورژانس در حال ارسال به منطقه است و جزئیات بیشتر درباره این حادثه بعداً اعلام خواهد شد.

پایگاه خبری «Strana.ua» هم گزارش داد که ساکنان منطقه «پچرسک» در کی‌یف از وقوع سه انفجار قوی در این منطقه خبر داده و گفتند که صدای این انفجارها در سایر مناطق این شهر شنیده شد.


«آنتون گراشچنکو» مشاور وزیر کشور اوکراین نیز اعلام کرد یک موشک در خیابان «ولادیمیر سکایا» کی‌یف جایی که مقر سرویس امنیت دولتی و دفتر رئیس جمهور اوکراین در نزدیکی آن قرار دارد، سقوط کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پس از این حملات موشکی گفت: روسیه می‌خواهد ما را نابود کند و ما را از روی زمین محو کند. وی در ادامه افزود: از مردم خواهش می‌کنم در پناهگاه بمانند، آژیر خطر در شهرهای اوکراین متوقف نمی‌شوند، روسیه می‌خواهد ما را از روی زمین محو کند!

 

شهر کی‌یف پس از حملات موشکی

کاربران و شبکه‌های اجتماعی تصاویر و فیلم‌هایی از حملات موشکی گسترده به شهر کی‌یف و آتش‌سوزی در برخی مناطق این شهر منتشر کردند.

 

۳۲ نفر در کی‌یف کشته و زخمی شدند
به گفته مقامات اوکراین تاکنون در حملات موشکی به شهر کی‌یف ۸ نفر کشته و ۲۴ نفر دیگر زخمی شدند.

 

۲۰ موشک به شهرهای اوکراین شلیک شد
برخی منابع می‌گویند ارتش روسیه با بیش از ۲۰ فروند موشک کروز مواضع نیروهای اوکراینی در شهرهای کیف، ترنوپیل، لویو، دنیپر و چند منطقه دیگر را به طور صورت گسترده بمباران کرده است.

 

وزیر دفاع اوکراین: روسیه را پاسخگو خواهیم کرد!
وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد: ما با متحدان‌مان کار خواهیم کرد تا حمایت کنند و روسیه را بابت «جنایت‌هایش» پاسخگو خواهیم کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها