|

اوکراین: باید هر چیز غیرقانونی را نابود کرد

مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت: باید هر چیز غیرقانونی را نابود و تخریب کرد. این انفجار تازه اول کار است.

اوکراین: باید هر چیز غیرقانونی را نابود کرد

به گزارش تسنیم، مشاور رئیس جمهور اوکراین در واکنش به حادثه انفجار و تخریب در پل کریمه (کرچ) گفت: «این انفجار تازه اول کار است.»

او گفت: «باید هر چیز غیرقانونی را نابود و تخریب کرد». اشاره مشاور زلنسکی به پل کریمه است که بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، توسط این کشور ساخته و به دست پوتین نیز افتتاح شد.

 

تردد روی پل کریمه به طور کامل متوقف شده است

نیکولای لوکاشنکو، سرپرست وزارت حمل و نقل جمهوری کریمه اعلام کرد که تردد بر روی پل کریمه به طور کامل بسته شده، ولی راه اندازی گذرگاه کشتی‌ها در این مسیر در حال آماده سازی است. وی همچنین توصیه کرد شهروندان کریمه فعلا از نزدیک شدن به سمت پل کریمه خودداری کنند.

اولگ کریوچکوف، مشاور رئیس "جمهوری کریمه" در اوایل صبح امروز شنبه از آتش‌سوزی در بخشی از پل کریمه خبر داد.

گفته می‌شود یک قطار حامل سوخت در روی پل آتش گرفت. لوکوموتیو با تعدادی از خودورها به ایستگاه کرچ منتقل شدند. در عین حال، این حادثه بر کشتیرانی در منطقه تنگه کرچ تأثیری نداشته است. کارشناسان شروع به ارزیابی وضعیت بستر این پل کردند. اقدامات اضطراری در حال انجام است. دلایل وقوع این حادثه هنوز در دست بررسی است.

 

دستور پوتین در مورد پل کریمه

رسانه‌های روسیه گزارش دادند که رئیس جمهور این کشور به معاون نخست وزیر و وزیر شرایط فوق العاده، دستور داد ضمن تشکیل کمیته اضطراری، سریعا به منطقه حادثه اعزام شوند.

 

روسیه حمله به پل کریمه را تروریستی خواند

کمیسیون مبارزه با تروریسم فدراسیون روسیه در ادامه توضیحات خود درباره انفجار شدید و تخریب پل کریمه گفت که این حمله تروریستی بوده و انفجار یک کامیون بمب‌گذاری شده باعث انفجار و تخریب شده است. همچنین این انفجار باعث سرایت آتش به هفت واگن قطار باری (حامل سوخت) شده است.

 

ماجرا چه بود؟

رسانه‌های روسیه با انتشار تصاویری از وقوع آتش‌سوزی روی پل «کرچ» معروف به پل کریمه خبر دادند. این پل کریمه را به روسیه وصل می‌کند.

بنا به گزارش رسانه‌ها، یک تانکر حامل مواد سوختی روی این پل آتش گرفته است. برخی منابع هم اعلام کرده‌اند که قطار حامل مواد سوختی به‌روی پل کریمه دچار حریق شده است.

همچنین فیلم منتشرشده از پل کریمه نشان می‌دهد که احتمالاً یک موشک به این پل و قطار حامل مواد سوختی حین عبور از این پل اصابت کرده است.

 
 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها