|

وزارت خارجه روسیه هشدار داد:

کمک نظامی هر کشوری به اوکراین، مشارکت در جنگ با روسیه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد هر کشوری که به اوکراین برای جنگ با مسکو کمک کند، به طرف درگیری تبدیل می‌شود.

کمک نظامی هر کشوری به اوکراین، مشارکت در جنگ با روسیه است

«ماریا زاخارووا» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) بار دیگر از ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی توسط کشورهای غربی به اوکراین انتقاد کرد.

زاخارووا طی نشست خبری درباره برنامه‌های ضد روسی رژیم کی‌یف گفت: «هدف اوکراینی‌ها کشتن هرچه بیشتر تعداد روس‌ها است که توسط سفیران کی‌یف در سراسر جهان اعلام شده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» وی با محکوم کردن تحریم‌های مکرر کشورهای غربی علیه روسیه، اظهار داشت: «هدف تحریم‌های جدید، تشدید فشار بر دولت و اقتصاد روسیه و تضعیف توانایی‌های نظامی کشور ما است».

این مقام روس با بیان اینکه اگر واشنگتن می‌خواهد درگیری‌ها و خونریزی در اوکراین به پایان برسد باید ارسال تسلیحات به کی‌یف را متوقف کند، تصریح کرد: «حمایت نظامی کشورهای غربی از اوکراین، هر کدام از آنها را به یکی از طرف‌های درگیری تبدیل می‌کند».

طبق این گزارش، زاخارووا ضمن تاکید بر ممکن نبودن تحقیقات در مورد نشت گاز در خطوط لوله نورد استریم بدون حضور روسیه، گفت: «غرب می‌خواهد با جلوگیری از بررسی نشت گاز در نورد استریم، حقیقت را پنهان کند».

پیش از این نیز «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا با هشدار به پنتاگون درباره هرگونه حمله اوکراین به شبه‌جزیره کریمه یا دیگر مناطق تازه الحاق‌شده به روسیه، گفت دو طرف هنوز به اوج تنش‌ها نرسیده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها