|

هشدار و خبر مهم برای مسافران؛ آمار جدید و تلخ کشته‌شدگان تصادفات نوروزی اعلام شد/ ویدئو

آخرین آمار جان‌باختگان و مصدومان تصادف‌ و حوادث سفرهای نوروزی اعلام شد.

هشدار و خبر مهم برای مسافران؛ آمار جدید و تلخ کشته‌شدگان تصادفات نوروزی اعلام شد/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، تا امروز «شنبه، چهارم فروردین ماه ۱۴۰۳»، ۳۷۳ نفر از هم‌وطنان را در تصادفات جاده‌ای سر صحنه از دست داده‌ایم. ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در این تصادفات مجروح شده‌اند.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: متاسفانه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، ۳۷۳ نفر از هم‌وطنان را در تصادفات رانندگی از دست دادیم.

سردار مومنی، فرمانده پلیس راه کشور افزود: بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از هموطنان نیز در این چند روز مجروح شدند که حدوداً ۱۵ تا ۲۰ درصد از این مجروحان معلول می‌شوند؛ لذا از مسافران نوروزی خواهش می‌کنم که حتماً قوانین را مراعات کنند.

او با اشاره به اینکه ۴۴ درصد تصادفات در این مدت عدم توجه به جلو بوده است، گفت: بخشی از عدم توجه به جلو به استفاده از تلفن همراه در موقع رانندگی مربوط می‌شود که متأسفانه رانندگان در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده می‌کنند و همچنین در جاده‌ها ۳۰ درصد از تصادفات از نوع واژگونی بوده که علت آن به خستگی و خواب‌آلودگی، عدم استراحت کافی و شتاب در رانندگی مربوط می‌شود.

فرمانده پلیس راه کشور افزود: تردد در اکثر محورهای کشور پرحجم اما روان است و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

۱۴۰۳ در مورد حادثه واژگونی اتوبوس در جاده اصفهان - شیراز گفت: علت این حادثه متاسفانه خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده که منجر به واژگونی اتوبوس شده است؛ متأسفانه پنج نفر از هموطنان در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۲۴ نفر نیز مصدوم شدند.

فرمانده پلیس راه کشور تاکید کرد: نکته قابل تامل این است که متاسفانه هم‌وطنانی که جان خود را از دست دادند، از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند؛ اگر از کمربند ایمنی استفاده می‌کردند، قطعاً این حادثه با این شدت برای آنها اتفاق نمی‌افتاد و در زیر اتوبوس قرار نمی‌گرفتند.

هشدار به مسافران درباره تشدید بارش‌ها و افزایش تصادف‌های نوروزی

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با هشدار درباره تصادفات نوروزی، از هم‌وطنانی که طی روزهای آتی قصد سفر دارند، درخواست کرد که با توجه به هشدارهای هواشناسی و تشدید بارش‌ها طی فردا و پس‌فردا، وضعیت راه‌ها را از قبل چک کنند و با تجهیزات کامل و ایمن رانندگی کنند.

مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به آمار تصادفات نوروزی امسال و درخواست از مسافران نوروزی برای رعایت نکات ایمنی در طول سفر و حین رانندگی گفت: 10 روز از طرح نوروزی 1403 می گذرد و طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی 10 درصد کاهش تردد داشتیم و طبق اعلام همکارانمان در جمعیت هلال احمر  19 درصد کاهش عملیات امداد و نجات داشتیم.

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با ابراز نگرانی از امار تصادفات نوروزی گفت: در این مدت 566 نفر فقط توسط هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند و 124 عملیات نجات و رهاسازی از خودروهایی که به شدت در تصادفات آسیب دیدن فقط توسط جمعیت هلال احمر انجام شده است. این دو نکته نگرانی‌ها را با توجه به بازگشت مسافران در موج اول و سفرهای موج دوم افزایش می دهد بویژه در کریدور مرکزی یعنی استان‌های فارس،  اصفهان و کرمان و کریدور شمالی یعنی استان‌های مازندان و گلستان.

معاون سازمان امداد و نجات از همه مسافران نوروزی درخواست کرد با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و لغزندگی جاده‌ها در روزهای پنجم و ششم فروردین که موج جدید بارش‌های را خواهیم داشت، لطفا در صورت سفر وضعیت راه‌ها را از قبل چک کنند و با تجهیزات کامل و ایمن رانندگی کنند تا شاهد اتفاقات تلخ نباشیم.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها