|

سکته پرندگان در چهارشنبه‌سوری شوخی نیست!‌

کته پرندگان در چهارشنبه سوری، اصلا شوخی نیست و موضوعی جدی است که باید به آن توجه کرد.

سکته پرندگان در چهارشنبه‌سوری شوخی نیست!‌

به گزارش شبکه شرق، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: سکته پرندگان در چهارشنبه سوری، اصلا شوخی نیست و موضوعی جدی است که باید به آن توجه کرد.

رضا شکاریان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اظهار کرد: اینکه می‌گویند سر و صداهای بسیار و ناگهانی در همه ایام از جمله چهارشنبه سوری سبب ناراحتی قلبی می‌شود، صرفا شامل انسان ها نیست و حیوانات و به ویژه پرندگان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با تاکید بر اینکه صدای بسیار زیاد ترقه بازی در ایام خاص از جمله چهارشنبه سوری، آسیب های بسیاری را به دنبال دارد، اینگونه بیان کرد که این سر و صداها سبب سکته انسان ها هم می شود؛ چه برسد به پرندگان!

او افزود: علاوه بر این، سالانه شاهد هستیم که گونه های گیاهی و حتی جانوری نیز از آسیب‌ها در چهارشنبه سوری در امان نیستند و این موضوع در درون شهرها و خارج از محیط شهری مشاهده شده است.

شکاریان با تاکید بر اینکه نباید سنت های گذشته را به اقدامات خطرناک تبدیل کنیم، ادامه داد: چهارشنبه سوری را به همان سبک و سیاق قدیمی انجام دهیم. در آن زمان خبری از این همه خطر و دینامیت و... نبود و این شب در امنیت و آرامش توسط خانواده‌ها سپری می‌شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: حتی روشن کردن آتش نیز سبب آسیب رسیدن به خاک و از بین رفتن آن می‌شود اما در مقایسه با آسیب رسیدن به انسان‌ها، حیوانات و پوشش گیاهی، دفع افسد به فاسد محسوب می‌شود؛ لذا از مردم خواهش می‌کنیم به خاطر یک شب، این‌همه خسارت به بار نیاورند.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها