|

هشدار مهم درباره افزایش تعداد جان‌باختگان و مصدومان چهارشنبه‌سوری

تعداد جان‌باختگان و مصدومان حوادث چهارشنبه سوری افزایش یافت.

هشدار مهم درباره افزایش تعداد جان‌باختگان و مصدومان چهارشنبه‌سوری

به گزارش شبکه شرق، بنابر اعلام سازمان اورژانس کشور، تاکنون هفت نفر بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری، جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آمار اورژانس، در بازه زمانی یکم تا نوزدهم اسفند ۱۴۰۲، در کل کشور، شاهد رشد ۱۸ درصدی آسیب‌دیدگان حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال در مقایسه با پارسال هستیم. آمارها نشان می‌دهند در این مدت، تعداد فوتی‌ها ۱۷ درصد، قطع عضو چهار درصد، آسیب به چشم ۲۸ درصد و سوختگی ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. در این مدت ۲۷۵ نفر مصدوم و هفت نفر جان باخته‌اند.

رئیس اورژانس کشور نسبت به افزایش مصدومان و آسیب دیدگان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در کشور هشدار داد و گفت که از ابتدای اسفندماه تاکنون 275 تن در این حوادث مصدوم شده و هفت تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.

جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور در این باره گفت: آمارهای مرکز EOC اورژانس کشور نشان می‌دهد که از ابتدای اسفندماه تاکنون در مجموع 282 تن در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری دچار آسیب شده اند که از این تعداد 275 تن مصدوم شده و متاسفانه هفت تن نیز جان خود را از دست داده‌ند.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه شمار آسیب‌دیدگان و موارد فوتی تا به امروز به ترتیب، 18 و 17 درصد افزایش را در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد گفت: همچنین امسال 24 مورد قطع عضو، 101 موررد آسیب به چشم و 130 مورد سوختگی را نیز داشتیم که این موارد به ترتیب چهار، 28 و 31 درصد رسد را در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

رئیس اورژانس کشور، استان‌های آذربایجان شرقی با 61 مصدوم و یک فوتی، تهران با 54 مصدوم و دو فوتی و آذربایجان غربی با 28 مصدوم و چهار قوتی را دارای بیشترین آسیب دیدگان ناشی از حوادث چهارشنبه سوری در کشور تا صبح امروز اعلام کرد و گفت: متاسفانه هفت نفر از آسیب دیدگان نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستن بستری هستند. 

رئیس اورژانس کشور از مردم خواست که نکات و توصیه‌های ایمنی در مورد چهارشنبه سوری را جدی بگیرند.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها