|

کشف استخوان‌های جوان گمشده در چاه یک ساختمان نیمه‌کاره در یافت‌آباد

جزئیات کشف استخوان‌های جوان گمشده در چاه یک ساختمان نیمه‌کاره در یافت‌آباد تهران اعلام شد.

کشف استخوان‌های جوان گمشده در چاه یک ساختمان نیمه‌کاره در یافت‌آباد

به گزارش شبکه شرق، رییس پلیس آگاهی پایتخت، از کشف استخوان‌های پسر گمشده در یک ساختمان نیمه‌کاره خبر داد و گفت: در رابطه با این پرونده، دو نفر دستگیر شدند.

سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: چندی قبل، مرد میان‌سالی به اداره چهارم پلیس آگاهی (ویژه فقدان) رفت و هنگامی مقابل کارآگاهان قرار گرفت، گفت، پسر ۲۲ ساله‌ام در یک ساختمان نیمه‌کاره در یافت‌آباد کارگری می‌کند؛ او سه روز قبل از خانه خارج شده اما دیگر بازنگشته است، تلفن همراهش نیز خاموش است؛ نگرانم اتفاقی افتاده باشد، لطفاً کمک کنید.

او افزود: پس از اعلام فقدانی و ثبت شکایت تیمی از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی تهران دست به کار شدند و در نخستین‌گام از پزشکی قانونی و بیمارستان‌های تهران استعلام گرفتند اما نتیجه‌ای نگرفتند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی برای تحقیقات میدانی راهی ساختمان نیمه‌کاره شدند و دو نفر از کارگران را هدف بازجویی قرار دادند که آنها مدعی بودند، ورود پسر گمشده را به ساختمان مشاهده کردند و اما از خارج شدن او اطلاعی ندارند.

رئیس پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: همچنین در بررسی‌ها مشخص شد پسر گمشده با نگهبان ساختمان نیمه‌کاره به دلایل نامشخصی اختلاف داشته و با یکدیگر مشاجره لفظی پیدا کردند که با وساطت دیگر کارگران این درگیری به پایان رسیده است که همین ماجرا شک تیم جنایی را برانگیخت.

سردار گودرزی گفت: بدین ترتیب نگهبان ساختمان طی یک عملیات غافلگیرانه بازداشت شد اما در جریان تحقیقات اظهارات ضد و نقیضی را به زبان آورد همچنین اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان نشان می‌داد سیم کارت پسر گمشده که متعلق به یک مرد ایرانی است در سامانه درخواست مسدودی داشته است.

او افزود: خیلی زود صاحب سیم‌کارت هدف تحقیق قرار گرفت و گفت، سیم‌کارت را به مرد جوان اهل کشور افغانستان به نام «حامد» داده بودم؛ او چند روز قبل به اینجا آمد و پس از تحویل دادن سیم‌کارت مدعی شد می‌خواهد به دلایل کار شخصی کشور خود بازگردد؛ من نیز تصمیم گرفتم تا سیم‌کارت را مسدود کنم.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: بررسی‌های دقیق‌تر کارآگاهان حکایت از آن داشت، حامد عموی نگهبان ساختمان نیمه‌کاره بوده که به پس از تحویل دادن سیم‌کارت پسر گمشده به صاحب ایرانی‌اش، به کشور افغانستان گریخته است.

او متذکر شد: تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان دریافتند حامد به صورت مخفیانه راهی ایران شده که همین سرنخ کافی بود تا وی با دستور قضائی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازداشت شود.

سردار گودرزی ادامه داد: متهمان پرونده که در جریان بازجویی‌ها با اظهارات ضد و نقیضی منکر درگیری و اختلاف با پسر جوان بودند، برای تحقیقات میدانی به ساختمان موردنظر منتقل شدند که در آنجا یک چاه عمیق توجه کارآگاهان را به خود جلب کرد؛ بازرسی از آن چاه تقریباً ۷۰ متری آغاز شد.

او افزود: بدین ترتیب کارآگاهان اداره چهارم پس از تجسس، استخوان‌های یک انسان را در عمق چاه موردنظر کشف کردند.

سردار گودرزی با بیان اینکه در بازرسی‌های بیشتر از چاه یک تلفن همراه که سیم کارت در آن وجود نداشت به همراه لباس‌های مقتول کشف شد که پدر پسر گمشده آنها را به عنوان اموال فرزند خود شناسایی کرد، گفت: پس از کشف استخوان‌های پسر گمشده در عمق چاه ساختمان نیمه‌کاره، متهمان دوباره هدف تحقیقات قرار گرفتند اما باز هم با اظهارات ضد و نقیضی به ارتکاب جنایت اعتراف نکردند و منکر درگیری با مقتول شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، استخوان‌های کشف‌شده برای آزمایش‌های DNA و معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی (‌ویژه قتل) قرار گرفتند.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها