|

آموزش و پرورش شرایط ثبت غیبت موجه دانش‌آموزان را اعلام کرد

مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت غیبت دانش‌آموزان برای شرکت در مراسم اعتکاف موجه است.

آموزش و پرورش شرایط ثبت غیبت موجه دانش‌آموزان را اعلام کرد

به گزارش شبکه شرق، مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: غیبت دانش‌آموزان برای شرکت در مراسم اعتکاف موجه تلقی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورثانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش درباره اعتکاف دانش‌آموزی امسال اظهار کرد: تقویت و توسعه معنویت و اخلاق اسلامی در بین دانش‌آموزان، آشنا کردن دانش‌آموزان با مباحث و معارف اسلامی و تقویت ارتباط و همدلی بین آنان را از مهم‌ترین اهداف این برنامه معنوی است.

او افزود: برای دستیابی به این اهداف و اجرای مناسب این مراسم معنوی، با تاکید بر مشارکت فعال دانش‌آموزان و فرهنگیان در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌ها، شیوه‌نامه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دانش‌آموزی به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

پورثانی با اشاره به انواع اعتکاف عنوان کرد: اعتکاف امسال به صورت اردویی یعنی با اخذ مجوز از شورای مدرسه برای شرکت اکثر دانش‌آموزان، تشکلی توسط تشکل‌های دانش‌آموزی، متمرکز توسط ادارات آموزش و پرورش برنامه ریزی می‌شود.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی با تاکید بر اینکه غیبت دانش‌آموزان برای شرکت در مراسم اعتکاف موجه تلقی می‌شود به اقدامات اجرایی قبل از برگزاری مراسم اشاره و بیان کرد: تشکیل ستاد اجرایی برگزاری مراسم اعتکاف، مجوز برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی، انتخاب مکان‌های اعتکاف دانش‌آموزی و برنامه‌ریزی به ازای هر 15 نفر دانش‌آموز با به‌کارگیری یک مربی، از جمله اقدامات مورد توجه خواهد بود.

او همچنین اقدامات اجرایی حین مراسم اعتکاف دانش‌آموزی را برشمرد و گفت: اجرای برنامه‌های روزهای مراسم اعتکاف مانند نماز جماعت، مناجات هرروز، مراسم میلاد امام علی (ع)، مراسم برگزاری وفات حضرت زینب (س)، سخنرانی تخصصی، کرسی آزاداندیشی، رفیق شهیدم، مسابقات قرآن و محفل انس با قرآن، پخش کلیپ، همخوانی و بیان احکام و ایده‌های خلاق از جمله این موارد به شمار می‌آید.

پورثانی تشکیل گروه خادمین دانش‌آموز در حین مراسم همچنین اجرای آیین اختتامیه و بدرقه مراسم و اهدای بسته‌های فرهنگی به معتکف را از دیگر اقدامات اجرایی حین مراسم اعتکاف دانش‌آموزی دانست.

او گفت: این وزارتخانه تلاش می‌کند تا حضور دانش‌آموزان در اعتکاف را تسهیل کند. در سال جاری 720 مراسم اعتکاف دانش‌آموزی دخترانه و 720 اعتکاف دانش‌آموزی پسرانه خواهیم داشت و امیدواریم استقبال دانش‌آموزان از فضای اعتکاف امسال بیشتر از سال گذشته باشد.

مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: باید تلاش کنیم اعتکاف دانش‌آموزی به عنوان یک حرکت تربیتی قلمداد شود و دانش‌آموزان از این برنامه تربیتی به نحو احسن استفاده کنند.

پورثانی ادامه داد: از جمله نهادهای برگزار کننده اعتکاف دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و بسیج مستضعفین سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد ملی اعتکاف هستند که پای کار آمدند. موضوع اعتکاف فرصت مغتنمی است که باید هیئت‌های مذهبی، مساجد، تشکل‌های دانش‌آموزی و مدارس از این ظرفیت تربیتی استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارسی که اعتکاف را به عنوان نقطه تربیتی و محور شدن در فعالیت‌های مدرسه، قرار می‌دهند، تشویق می‌شوند بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی، جریان‌های انقلابی و جهادی برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها پیرامون برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی امسال تاکید کرد.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها