|

۲ نقطه تهران در وضعیت قرمز قرار گرفت

میانگین شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای تهران هم اکنون با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۶ در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) را نشان می‌دهد.

۲ نقطه تهران در وضعیت قرمز قرار گرفت

به گزارش شبکه شرق، کیفیت هوای تهران امروز /جمعه/ در اولین روز دی ماه نیز همچنان ناسالم و وضعیت نارنجی (آلوده برای گروه‌های حساس) گزارش شده و وضعیت ۲ نقطه نیز قرمز (آلوده برای همه) است.

 
میانگین شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای تهران هم اکنون با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۶ در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) را نشان می‌دهد.
 
بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، تنها ۲ منطقه پیروزی منطقه (۱۳) و شهرداری مناطقه ۱۹ در وضعیت قرمز (آلوده برای همه افراد) قرار دارد.
 
در این وضعیت به کودکان، بیماران قلبی و ریوی و همچنین زنان باردار در این مناطق توصیه می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کنند.
 
در ۲۴ ساعت گذشته نیز میانگین شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد ۱۱۶ (آلوده برای گروه‌های گروه‌های حساس) قرار داشت.
 
بر اساس اعلام هواشناسی، تا ساعات پایانی جمعه در غالب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و با توجه به پایداری و سکون هوا غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی بویژه در کرج، تهران، اراک و اصفهان افزایش می‌یابد که موجب کاهش کیفیت هوای این مناطق می‌شود.
 
از ابتدای سال جاری تا امروز ۹ روز هوای پاک، ۱۸۳ روز هوای قابل قبول، ۷۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۰ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.
 
شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها