|

استاندار ایلام: رکورد تردد زائران از مرز خسروی شکسته شد

استاندار کرمانشاه گفت: آمار نهایی تردد (خروج و ورود) زائران اربعین حسینی از مرز خسروی در سال ۱۴۰۱، حدود ۵۳۰ هزار زائر بوده که امروز جمعه شکسته شد.

استاندار ایلام: رکورد تردد زائران از مرز خسروی شکسته شد

به گزارش شبکه شرق، استاندار کرمانشاه با اعلام عبور بیش از ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرز رسمی خسروی، گفت: رکورد تردد زائران اربعین حسینی از مرز بین المللی خسروی شکسته شد.

«محمدطیب صحرایی» روز جمعه در جمع خبرنگاران در مرز خسروی، افزود: آمار نهایی تردد(خروج و ورود) زائران اربعین حسینی از مرز خسروی در سال ۱۴۰۱، حدود ۵۳۰ هزار زائر بوده که امروز جمعه شکسته شد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که هنوز پنج روز به اربعین حسینی باقی مانده و موج اصلی بازگشت زائران آغاز نشده است.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: تاکنون حدود ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی عازم کربلای معلی شده و حدود ۱۰۰ هزار زائر از این مرز به کشور بازگشته اند.

صحرایی افزود: زیرساخت های مناسب، ۲۴ ساعته شدن مرز، نصب حدود ۹۰ گیت و درب جدید در صفر مرزی، ایستگاه های اسکان، توسعه سایبان و خدمات میزبانی، افزایش سه برابری ظرفیت پارکینگ ها از مهمترین دلایل استقبال زائران از این مرز رسمی بوده است.

امروز جمعه «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور و «سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مرز خسروی بازدید کردند.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته ی مسوولان با توجه به توسعه زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها