|

مرز رسمی خسروی شبانه‌روزی فعال است

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: مرز رسمی خسروی برای تردد زائران اربعین شبانه‌روزی فعال است.

مرز رسمی خسروی شبانه‌روزی فعال است

به گزارش شبکه شرق ، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: مرز رسمی خسروی برای تردد زائران اربعین شبانه‌روزی فعال است.

علی شعبانی ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های اربعین شعب هلال احمر استان کرمانشاه در پایانه مرز خسروی، اظهار کرد: تمام کمیته‌های چند گانه عضو ستاد اربعین پای کارند تا زیرساخت‌ها را برای یک پذیرایی از یک میلیون نفر زائر از مرز خسروی فراهم کنند.

وی افزود: با توجه به ۲۴ ساعته شدن تردد از مرز خسروی در ایام اربعین امسال توقفی در مرز نداریم و تمام گلوگاه‌های جمعیتی شهرستان قصرشیرین نیز باز خواهد بود و زوار در هر ساعتی که که وارد شهرستان شوند از پارکینگ‌ها با وسایل حمل و نقل به مرز خسروی منتقل و از این گذرگاه عازم عراق شوند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به شدت گرمای هوا امسال در زمینه تأمین آب خنک و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و رفاهی مناسب به زائران با توجه به احتمال بحث گرمازدگی و مسمومیت‌ها اولویت دارد از این رو تدابیر لازم توسط دستگاه‌های مختلف اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: ۲ اتاق سرد توسط دانشگاه علوم پزشکی و همچنین اورژانس برای ارائه خدمات لازم به زائران و احداث و نصب ۱۲ هزار متر سایبان در نقطه ورود تا خروج پایانه در نقطه صفر مرزی و همچنین نصب مه پاش ها و استقرار امکانات بهداشتی از مجموعه اقدام‌ها در راستای خدمات دهی به زائران باتوجه به شدت گرمای منطقه است.

شعبانی در ادامه با تاکید بر اداره مردمی بودن حماسه بزرگ اربعین حسینی، اضافه کرد: برگزاری رویداد بزرگ و باشکوه اربعین حسینی باید مردمی باشد از این رو تلاش ما بر این است که نقش مردم را در این کنگره عظیم پررنگ کنیم.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها