|

سامانۀ سماح باز شد + لینک سایت

از ساعاتی قبل سامانۀ جدید سماح در دسترس زائران قرار گرفته است. دبیر کمیتۀ ثبت‌نام اربعین می‌گوید در ساعات اولیۀ وصل‌شدنِ سامانه بیش از ۲۸۶ هزار نفر ثبت‌‌نام کرده‌اند.

سامانۀ سماح باز شد + لینک سایت

به گزارش شبکه شرق، سامانه سماح با تغییراتی در دسترس قرار گرفت. دبیر کمیته ثبت‌نام اربعین با اشاره به ثبت رکورد جدید در این سامانه می‌گوید: در ساعات اولیه در دسترس قرار گرفتن سامانه سماح، ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌نام قطعی کرده‌اند.

در روزهای اخیر سامانه سماح با مشکلاتی مواجه شده بود و زائران امکان ثبت‌نام در این سامانه را نداشتند. در حالی که ستاد اربعین از زائران خواسته بود قبل از سفر در این سامانه ثبت‌نام و حق بیمه را بپردازند.

 

ثبت‌نام بیش از ۲۸۶ هزار زائر اربعین در چند ساعت

از ساعاتی قبل سامانه جدید سماح با همان نشانی در دسترس زائران قرار گرفته است. حمیدرضا محمدی، دبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام اربعین با اشاره به ثبت رکورد جدید در ثبت‌نام روزانه در سامانه سماح، می‌گوید: در ساعات اولیه در دسترس قرار گرفتن سامانه سماح، بیش از ۲۸۶ هزار نفر ثبت‌‍نام کرده و ۲۰۲ هزار نفر و ۵۰۰ نفر ثبت‌نام خود را با پرداخت حق بیمه قطعی کرده‌اند.
پیش از بروز اختلال در سامانه سماح، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده بودند که از روز جمعه با توجه به اختلال در سماح، ثبت‌نام با مشکلاتی همراه بود که اکنون نسخه جدید سامانه سماح در دسترس قرار دارد.

در سامانه جدید زائران پس از وارد کردن اطلاعات شخصی و شماره تماس، باید مرز خروجی و نوع بیمه را انتخاب کنند. هزینه بیمه از ۳۵ تا ۵۵ هزار تومان است که سازمان حج و زیار به عنوان متولی ثبت‌نام، مبلغی از آن دریافت نکرده و همه این مبلغ را در اختیار بیمه قرار می‌دهد.

زائران برای ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها