|

معاون استاندار کردستان:

هزینه حمل‌ونقل زائران از باشماق تا بغداد و کاظمین اعلام شد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در حوزه فرهنگی و اطلاع رسانی اربعین در کردستان بسیار ضعیف عمل شده و باید سریعا جبران شود.

هزینه حمل‌ونقل زائران از باشماق تا بغداد و کاظمین اعلام شد

به گزارش شبکه شرق، معاون استاندار کردستان گفت: طبق قرارداد انجام شده، هزینه حمل و نقل زائران از مبداء باشماق تا بغداد و کاظمین، ۲۷ هزار دینار عراقی معادل یک میلیون تومان است.

اطلاع رسانی به زائران اربعین درباره مرز باشماق افزایش پیدا کند.

 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در حوزه فرهنگی و اطلاع رسانی اربعین در کردستان بسیار ضعیف عمل شده و باید سریعا جبران شود.

مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین کردستان در مریوان با تسلیت شهادت حضرت رقیه (س) اظهار داشت: سال گذشته در جلسات ستاد اربعین‌ مکرراً اعلام شد مواردی که در حوزه مسوولیت ستاد اربعین تعریف شده، به صورت مکتوب به دبیر نامه ستاد اربعین منعکس کنند بعضاً ما در جریان اقدامات برخی زیرساخت‌های نیستیم. 

رمضانی افزود: در حوزه فرهنگی و اطلاع‌رسانی بسیار ضعیف عمل شده است.

وی گفت: تا الان هیچ زائری بروشور را تحویل نگرفته و ممکن است باعث سردرگمی زائران در آن سوی مرز شود لذا سریعا این موارد جبران شود.

رمضانی ضمن تقدیر از خدمات راهداری، افزود: روکش آسفالت تمام مسیر مریوان به باشماق برای تسهیل حرکت خودروها انجام شود.

رمضانی با بیان اینکه اگر تامین اعتبار برای دستگاه‌ها انجام نشده، باید خود مدیران تامین کنند، تاکید کرد: وظیفه ما خدمت‌رسانی به زائران اربعین است.

وی از تملک ۲۵ هکتار اراضی مرز باشماق قدردانی و بر تسریع اجرای طرح توسعه مرز باشماق تاکید کرد.

رمضانی افزود: در تکیه کسنزانی در سلیمانیه عراق ظرفیت اسکان ۱۵ هزار نفر فراهم است.

وی در ادامه سخنانش گفت: طبق قرارداد انجام شده، هزینه حمل و نقل زائران از مبدا باشماق تا بغداد و کاظمین، ۲۷ هزار دینار عراقی معادل یک میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیما مرتبا برای نحوه تردد زائران برای رفت و برای بازگشت اطلاع‌رسانی کند چرا که از چهارم و پنجم شهریور، تعداد زائران افزایش خواهد یافت و ما باید آمادگی کامل را داشته باشیم.

رمضانی رشد ۱۰ برابری گردشگران  در مریوان را برکت اربعین دانست و گفت: از این فرصت باید بهترین استفاده شود.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها