|

باد شدید در راه پایتخت

کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی و آب‌ و هوای امروز جمعه ۳۰ تیرماه پرداخت.

باد شدید در راه پایتخت

به گزارش شبکه شرق، کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در استان‌های اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی گیلان، نیمه غربی مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی خبر داد.

 

«کبری رفیعی» به تشریح وضعیت جوی و آب‌ و هوای امروز جمعه ۳۰ تیرماه پرداخت و گفت: امروز بارش باران در استان‌های اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی گیلان، نیمه غربی مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی به ویژه در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: بیشترین بارش‌ها در استان اردبیل و نیمه شرقی آذربایجان شرقی رخ می‌دهد و همین شرایط جوی با شدت کمتری فردا درنیمه شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی انتظار می‌رود.

وی گفت: روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در مناطقی از ارتفاعات البرز مرکزی و آذربایجان‌های شرقی و غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته رفیعی، طی دو روز آینده در بخش‌هایی از جنوب سیستان وبلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب شرق استان فارس بارش‌های رگباری در ساعات بعد از ظهر را شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: طی پنج روز آینده در شرق و شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

رفیعی افزود: امروز آب‌های خلیج فارس و شنبه ویکشنبه آب‌های دریای عمان به ویژه مناطق شرقی مواج و متلاطم می‌شود.

وی آسمان تهران را برای امروز صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد شدید و احتمال گردوخاک اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای پایتخت ۳۹ درحه خواهد شد و کمینه نیز به ۲۷ درجه رسید.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها