|

آشنایی با مهم ترین مراکز خرید تهران

در تهران به‌عنوان پرجمعیت‌ترین شهر کشور، مراکز خرید متنوع و زیادی وجود دارد. اغلب مراکز خرید از امکاناتی مانند هایپرمارکت، فودکورت، خانه بازی و سینما برخوردار هستند. مردم دوست دارند در راهروهای مراکز خرید تهران قدم بزنند و از خدمات رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های آن‌ها استفاده کنند. در این مطلب فهرستی از مراکز خرید مهم تهران را که ممکن است بخواهید در تورهای تهران گردی از آن‌ها بازدید کنید، گردآوری کردیم.

آشنایی با مهم ترین مراکز خرید تهران

مرکز خرید ایران مال

 

ایران مال به‌عنوان یک مرکز خرید جدید، مدرن و مجلل، یکی بزرگ‌ترین مراکز خرید تهران و خاورمیانه با مساحت 1.4 میلیون متر مربع است. فاز اول در سال 1397 با 700 فروشگاه و ۲۰ هزار مترمربع هایپر مارکت افتتاح شد. معماران متخصص ایرانی، معماری قدیمی و سنتی ایرانی را در این مرکز خرید فوق مدرن شبیه‌سازی کرده‌اند تا علاوه بر مرکز خرید به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران نیز گردشگران را به خود جذب کند.

امکانات

در مجتمع ایران مال می‌توان امکاناتی مانند شهربازی مسقف، دهلیز الماس و کریستال، موزه‌ها، گالری‌های هنری، نمایشگاه خودرو، چندین کتاب‌فروشی، پردیس سینمایی، مرکز تفریحی خانوادگی، مجموعه ورزشی و ... را مشاهده کرد. علاوه بر این، علاقه‌مندان به ورزش می‌توانند به پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، 15 زمین ورزشی، زمین تنیس، پیست روی یخ و استخرهای شنا نیز دسترسی داشته باشند.

از دیگر امکانات ایران مال برای گردشگران می‌توان به 3 فودکورت با 200 رستوران، چندین کافه‌تریا و 3 هتل شامل یک هتل 5 ستاره مجلل با 450 واحد اقامتی و یک باغ رستوران اشاره کرد. با حضور در مجموعه ایران مال، برندهای مختلف پوشاک، ساعت و جواهرات، پوشاک و امکانات ورزشی، لوازم منزل، لوازم تزئینی و فرش‌فروشی را در بزرگ‌ترین مرکز خرید تهران خواهید دید.

طراحی و معماری

باغ ایرانی (باغ دیدار)، مسجد جامع، بازار سنتی ایرانی و آینه‌کاری تنها بخشی از نمونه‌های طراحی سنتی این مرکز خرید هستند. کتابخانه ایران مال (جندی‌شاپور)، باغ کتابی به مساحت 3300 متر مربع با 67 هزار جلد کتاب، روزانه بازدیدکنندگان محلی بسیاری را به خود جذب می‌کند.

مرکز خرید بام لند

در مجاورت دریاچه چیتگر، بام لند یکی از برترین مراکز خرید تهران با فضایی آرام و مدرن قرار دارد. بام لند با مساحت 60 هزار متر مربع، یک مرکز تفریحی تازه‌ساز است که فروشگاه‌ها، سینماها، خانه‌های بازی، مسیرهای پیاده‌روی، باشگاه ماهیگیری، باشگاه قایقرانی، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی دارد.

امکانات

بام‌ لند به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران، از ساختمان‌های 3 طبقه تشکیل شده که با انواع ستون‌های باستانی و بادگیرهای یزد تزئین شده‌اند. در طراحی بام لند، معماری مدرن با عناصر سنتی را به بهترین شکل در کنار یکدیگر مشاهده می‌کنید. لذت خرید از برندهای مطرح مانند منگو، آدیداس، ریباک و جین‌وست با تعداد انگشت‌شماری از غذاخوری‌های معروف، یک ساحل سنگی  و اجرای خیابانی هنرمندان تکمیل می‌شود.

2

مرکز خرید پالادیوم

پالادیوم که از نظر بسیاری افراد جزء بهترین مراکز خرید تهران شناخته می‌شود، در ساختمانی 13 طبقه در خیابان زعفرانیه قرار دارد. پالادیوم با ساختمانی نیمه هلالی، برندهای معروف پوشاک و لوازم‌خانگی داخلی و خارجی را عرضه می‌کند. رستوران‌ها و کافه‌های فوق‌العاده‌ای در این مرکز خرید به همراه فودکورت وجود دارند که همگی منظره‌ای چشم‌نواز از کوه‌های شمالی شهر تهران را در اختیار شما می‌گذارند.

مرکز خرید سام سنتر

این ساختمان 9 طبقه فوق مدرن با قرار گرفتن در خیابان فرشته، به یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران تبدیل شده است. مردم مرکز خرید سام سنتر را به‌عنوان فروشگاهی مجلل از برندهای بین‌المللی می‌شناسند که با رستوران‌ها و کافه‌های فوق‌العاده تکمیل شده است. بازدیدکنندگان در سام سنتر می‌توانند به محصولات برندهای مطرحی همچون  Montblanc،Chopard، TAG Heuer، Trussardi و ... دسترسی داشته باشند.

مرکز خرید سانا

یکی از مراکز خرید تهران مرکز خرید سانا در بلوار اندرزگو است که در سال ۱۳۹۶ افتتاح شد. مرکز سانا با یک فودکورت مسقف و روباز، مکانی شگفت‌انگیز برای گذراندن عصرهای تهران به همراه بازدید و خرید از برندهای معروف مانند  Daniellee، Geox، Carpisa، Swarovski،Boggi  و Springfield است.

مرکز خرید کوروش

یکی از پاساژهای لوکس و مجلل تهران، مرکز خرید کوروش است. این مجتمع که در غرب تهران قرار دارد، در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد. مرکز خرید کوروش از ۱۸ طبقه تشکیل شده است؛ طبقات میانی آن مربوط به بخش شهربازی و سینما هستند و در طبقات پایانی این مجموعه فودکورت‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها فعالیت می‌کنند.  

جمع‌بندی

تعداد مراکز خرید تهران بسیار زیاد است و علاوه بر موارد ذکرشده می‌توان مواردی مانند مرکز خرید ملل، ارگ تجریش، مدرن الهیه، تندیس و ... را نیز نام برد. اغلب این مراکز به غیر از جنبه فروشگاهی، از امکانات تفریحی نیز برخوردار هستند. چنانچه قصد سفر به تهران را دارید و می‌خواهید از این مراکز دیدن کنید، می‌توانید از فلای تودی برای رزرو بلیط و هتل کمک بگیرید. این سامانه تلاش می‌کند انواع بلیط‌ها و هتل‌های متناسب با بودجه‌های مختلف را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها