|

تشریح برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر را تشریح کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «عادل فریحی»، در نشست خبری با اشاره به برگزاری همایش بانوان اسوه صبر و مقاومت در خرمشهر و تکریم رزمندگان بانو در خلال 45 روز مقاومت خرمشهر، در راستای اجرای موزه مجازی جنگ گفت: در این برنامه، رزمایش آبی-خاکی نیز اجرا شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «عادل فریحی»، در نشست خبری با اشاره به برگزاری همایش بانوان اسوه صبر و مقاومت در خرمشهر و تکریم رزمندگان بانو در خلال 45 روز مقاومت خرمشهر، در راستای اجرای موزه مجازی جنگ گفت: در این برنامه، رزمایش آبی-خاکی نیز اجرا شد.

فریحی اضافه کرد: دعوت از هنرمندان ملی برای اجرای برنامه در خرمشهر و اجرای کارگاه‌های آموزشی و اجرای نقاشی هنرمندان تجسمی همراه با به‌ تصویر کشیدن تمثال شهدا، همچنین بازسازی دیوارنگاره مسجد جامع خرمشهر که توسط هنرمند قدیمی کشورمان در سال‌های جنگ ایجاد شده، با اجازه این هنرمند، از دیگر برنامه‌های این روز بود.

او با اشاره به اهدای قطعه زمین به خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر منطقه گفت: در سالروز آزادسازی خرمشهر، بالغ بر ۵۰ قطعه زمین به خانواده‌های شاهد شهرهای آبادان و خرمشهر واگذار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: فاز اول بهسازی گلزار شهدای خرمشهر با همکاری شهرداری این شهر و بنیاد شهید، به بهره‌برداری خواهد رسید.

فریحی افزود: برپایی تور گردشگری و بازدید از بناهای تاریخی دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنری در خیابان ساحلی خرمشهر تا سوم خرداد از‌جمله برنامه‌های این معاونت در گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر بود.

او با اشاره به برگزاری جشنواره جایزه بزرگ «بهروز»، یادآور شد: این جشنواره برای انتخاب برترین آثار مصور میان هنرمندان برگزار شد و در سال‌های آینده دبیرخانه این همایش نیز ایجاد و در سطوح ملی و منطقه‌ای برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: برنامه کاروان راویان فتح برای حضور در منازل خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر و تکریم و دیدار با خانواده‌های معظم شاهد، شب خاطره با شعرای ملی و منطقه‌ای و ارائه خدمات درمانی به خانواده‌های کم‌بضاعت در مرکز درمانی فخرالنسا‌، از دیگر برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر بود.

فریحی با اشاره به انجام برنامه‌های محیطی همچون نورافشانی، تصریح کرد: خرید تجهیزات برای مراکز ترک اعتیاد منطقه با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی به برگزاری مسابقات ورزشی در سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: بالغ بر 34 برنامه ورزشی در این مناسبت با همکاری ادارات ورزش آبادان، خرمشهر و مینوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از برنامه فاتحان به‌عنوان یک برنامه ملی نام برد و گفت: همایش فاتحان در سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد و در آن پذیرای چهره‌های ملی بودیم.

فریحی از افتتاح هتل جهان‌آرا در خرمشهر با همکاری مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد و یادآور شد: با افتتاح این هتل، تعداد هتل‌های منطقه آزاد اروند به عدد دو ارتقا خواهد یافت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها