|

پلیس فتا:

هزار قلم ابزار میکرو ارسال کننده، میکرو فرستنده و ریز تراشه الکترونیک در کنکور سال گذشته شناسایی شد

رییس پلیس فتا فراجا از آمادگی این نیرو برای برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در سال گذشته یک هزار قلم ابزار میکرو ارسال کننده، میکرو فرستنده، ابزارها و ریز تراشه الکترونیک شناسایی و ضبط شده است.

 هزار قلم ابزار میکرو ارسال کننده، میکرو فرستنده و ریز تراشه الکترونیک در کنکور سال گذشته شناسایی شد

به گزارش شبکه شرق، سردار وحید مجید در نشست تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ که در مرکز همایش‌های حکمت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد، با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ با بالا آمدن کانال‌ها، صفحات و اکانت‌های متعدد تحت عناوین مجرمانه فروش سوالات آزمون، فروش سوالات کنکور، آزمون عمومی، کنکور عمومی، کنکور و آزمون و کلیدواژه‌های متفاوت مواجه شدیم، گفت: پلیس فتا فراجا اقدامات هماهنگ خود را با سازمان‌های ذیربط انجام داده است و تیم‌های رصدی را در این رابطه فعالیت کرده که کارگروه‌های متعددی در حوزه استان‌ها و شهرستان‌ها فعال شدند.

رییس پلیس فتا فراجا تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲ هزار و ۷۴ مورد رصد عام در مورد فضای سایبر داشتیم که این موارد متمرکز بر شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام بودند. این تعداد پالایش شدند که تقریباً در ۷۰۷ مورد به بسترهایی رسیدیم که ادعاهایی را در مورد فروش سوالات کنکور مطرح کردند.

ضمن اینکه این ادعاها متفاوت بودند و برخی از این کلیدواژه‌های متقلبانه استفاده می‌کنند تا محصولات مختلف از جمله کتب آموزشی را بفروشند که البته این موارد هم پالایش شد، بر ۴۸۳ مورد تمرکز ویژه کردیم و در نهایت ۲۴۹ نفر که گرداننده این ۴۸۳ بستر تقلب بودند را شناسایی و به مراجع قضائی معرفی کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق سنوات گذشته در حوزه های مختلف جلسات هماهنگی با مسئولان برگزاری آزمون یعنی وزارت علوم و سازمان سنجش انجام داده‌ایم و حتی این جلسات در سطح استان هم برگزار شده است.

سردار مجید با بیان این که در طول سال اقدامات رصدی در ارتباط با فعالیت‌های مجرمین سایبری در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود، گفت: ما تنها به زمان‌های نزدیک به آزمون بسنده نمی‌کنیم بلکه در طول سال موضوع را پیگیری می‌کنیم و افرادی که در این زمینه فعال هستند را شناسایی می‌کنیم. در نزدیکی ایام امتحانات نهایی و کنکور فعالیت مجرمان سایبری تشدید می‌شود.

رییس پلیس فتا فراجا گفت: راهکارهایی را در دو حوزه مشخص کانال‌ها و پیج‌ها و لینک‌هایی که ادعای فروش سوالات کنکور را دارند و افرادی که مدعی تقلب با ابزارهایی همچون میکروچیپ‌ها هستند و آنها را به فروش می‌رسانند، داریم.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها