|

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

۶۹ هزار نمازخانه در آموزش و پرورش در کشور داریم / آموزش و پرورش مسجد جمهوری اسلامی است

رضا مراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش با طرح این پرسش که چرا درِ مدرسه بعد از ظهر و در تابستان باید بسته باشد، در حالی که بچه های محل جایی برای گذران اوقات فراغت خود ندارند؟ گفت: نماز، اولویت اول فعالیت های فرهنگی در آموزش و پرورش است و همه دستگاه‌ها را به همکاری فرا می‌خوانم که گِرد مدرسه جمع شوند.

۶۹ هزار نمازخانه در آموزش و پرورش در کشور داریم / آموزش و پرورش مسجد جمهوری اسلامی است

به گزارش شبکه شرق، سرپرست وزارت آموزش و پرورش با طرح این پرسش که چرا درِب مدرسه بعد از ظهر و در تابستان باید بسته باشد، در حالی که بچه های محل جایی برای گذران اوقات فراغت خود ندارند؟ گفت: نماز، اولویت اول فعالیت های فرهنگی در آموزش و پرورش است و همه دستگاه‌ها را به همکاری فرا می‌خوانم که گِرد مدرسه جمع شوند.

رضا مراد صحرایی، روز پنجشنبه در اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی در شیراز ، نماز را اولویت اول فعالیت های فرهنگی در تمام سطوح وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: امروز حدود ۶۹ هزار نمازخانه در آموزش و پرورش در کشور داریم و اینکه گفته می شود آموزش و پرورش مسجد جمهوری اسلامی است به همین دلیل است.

صحرایی افزود: امسال تابستان متفاوتی را باید رقم بزنیم، تابستانی که در آن مدرسه باید میعاد همه فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه محله ها باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه ظرفیت فوق العاده‌ای دارد، چرا در مدرسه بعد از ظهر و در تابستان باید بسته باشد در حالی که بچه های محل جایی برای گذران اوقات فراغت خود ندارند.

او گفت: همه دستگاه‌ها را به همکاری فرا می‌خوانم که گِرد مدرسه جمع شوند و هر فعالیتی که داریم در مدرسه، از مدرسه و با مدرسه انجام دهیم، اگر اصالت مدرسه زنده شود آموزش و پرورش قوی می‌شود و آموزش و پرورش قوی شود ایران قطعا قوی خواهد شد.اگر ایرانی قوی می خواهیم مسیر آن در آموزش و پرورش است، هرجا که آموزش و پرورش ما قوی بوده، در هر سطحی محصول آن نیز قوی بوده است.

آموزش و پرورش، نهادی است که خیر و شر آینده کشور در درون آن رقم می خورد.

وی ادامه داد: اگر ایران را قوی می خواهیم باید آموزش و پرورش را قوی و عزیز بداریم و آموزش و پرورش وقتی قوی است که معلم آن قوی و عزیز باشد چرا که عنصر اصلی تحول و تغییر معلمان هستند.

او اظهار داشت: آموزش و پرورش قوی که ایران قوی را رقم خواهد زد، مدرسه قوی می‌خواهد. امروز نظام برنامه ریزی ما باید به طور جدی در مدرسه متحول باشد، مدرسه به عنوان چشمه جوشش تحول باید از اساس متحول شود تا تحول اتفاق بیافتد. ما در مدرسه به معلم و مدیر قوی نیاز داریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورس گفت: این پرسش مطرح است که آموزش و پرورش چگونه می تواند قوی شود و در نهایت ایران را قوی و مستحکم کند؟ همه ما باید در اندیشه پاسخ به این سوال باشیم که البته پاسخ به آن به ویژه در مقام عمل کار آسانی هم نیست.

صحرایی افزود: یکی از ابعاد این قوی شدن تمرکز بر هویت است، قدرت هویت جریان سازی فوق العاده ای در هر جامعه ای دارد، ما از حیث هویت در جهان بی نظیر هستیم.

وی اظهار داشت: باید ارکان هویت خودمان را بشناسیم، همین حرم مطهر شاهچراغ (ع) که شاهد برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در آن هستیم، یکی از مکان های هویت بخش ایران قوی است.

او افزود: از دیگر نمادهای هویتی ما دینداری ماست، ایرانیان همواره یکتاپرست بوده‌اند و این از ویژگی های ایرانیان بوده که در اسلام به اوج رسید.

وی اضافه کرد: یک بُعد این دینداری که بُعد اصلی است نماز است، نماز قدرت آفرین، هویت بخش، انسجام بخش و روح نواز است و همه اینها چیزهایی است که برای قوی شدن یک انسان نیاز است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر دانش آموزی عفیف، اهل نماز و وطن دوست تربیت کنیم کشور در هیچ حادثه‌ای آسیب نمی بیند و این کار آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش کشور را از درون قوی می کند.

صحرایی افزود: هرچه برای قوی کردن کشور نیاز داریم همه در آموزش و پرورش است و مهم این است خودمان باور کنیم و بگوییم که اول آموزش و پرورش و بعد به سایر بخش ها بپردازیم.

وی ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی این آموزش و پرورشی ها بودند که کشور را اداره کردند، امروز هم تعداد قابل توجهی از مدیران ارشد نظام از آموزش و پرورش هستند و برخی برنامه ریزان در شرایط کمبود معلم می‌گویند که معلمان از جاهای دیگر برگردند، قطعا این سیاست به نفع کشور نیست چرا که آن معلمی که یک دستگاه بزرگ را اداره می کند در حال خدمت به کشور است.

او افزود: اگر آموزش و پرورش اول باشد کشور در همه چیز اول خواهد شد و این درک عمیق و حکیمانه رهبر انقلاب است که می فرمایند ‘برای پیشرفت و عبور از گردنه‌های دشوار به کمک آموزش و پرورش نیاز داریم’.

صحرایی، با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ارائه کار اصیل فرهنگی گفت: بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی کشور خدمت فرهنگی ارائه می دهند و آموزش و پرروش است که کار اصیل فرهنگی در آن رقم می خورد.

وی طرح منزل، مسجد و مدرسه، طرح یاوران نماز و طرح نور چشم را از جمله کارهای فرهنگی اصیل دانست و افزود: منکر ارزش خدمات فرهنگی نیسیتم اما کار فرهنگی یک چیز دیگر است.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها