|

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش توضیح داد:

آخرین تغییرات در کنکور سراسری از زبان مدیر کل دفتر آموزش وزارت آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش به آخرین تغییرات در کنکور سراسری امسال و نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها پرداخت.

آخرین تغییرات در کنکور سراسری از زبان مدیر کل دفتر آموزش وزارت آموزش و پرورش

به گزارش شبکه شرق،  عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش  در پاسخ به این سؤال که آیا تغییراتی در کنکور سراسری امسال اعمال شده و نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها چگونه است؟ اظهار داشت: برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شده که از کنکور 1402 سهم سوابق تحصیلی برای ورود به مؤسسات آموزش عالی 40 درصد با تأثیر قطعی اعمال شود.

وی افزود: امسال در پایه دوازدهم دروسی که امتحانات نهایی برای آن برگزار می‌شود، ملاک سابقه تحصیلی قرار گرفته و دانش‌آموزان می‌توانند از این سوابق برای ورود به دانشگاه‌ها استفاده کنند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین امسال تغییرات مهمی در نحوه ورود متقاضیان به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور اتفاق افتاده که یکی از مهم‌ترین آن اعمال و تأثیر قطعی سوابق تحصیلی است.

وی به تدریجی بودن فرایند سنجش و پذیرش اشاره کرد و بیان داشت: قرار بر این است که ظرف دو سه سال آینده با برگزاری امتحانات نهایی در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به تدریج سهم سوابق تحصیلی از 40 درصد به 60 درصد افزایش و 40 درصد باقیمانده به سؤالات کنکور سراسری از دروس تخصصی اختصاص یابد.

سلطانیان درباره نحوه ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات توضیح داد: تمام افرادی که دیپلم خودشان را قبل از سال 1384 دریافت کرده و فارغ‌التحصیل بوده یا افرادی که در گذشته و یا اکنون در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به دلیل اینکه امتحانات نهایی نداشتند، تحصیل و یا کسانی که در دوره پیش دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده و زمان فراغت از تحصیل آنها قبل از سال 1391 است، فاقد سوابق تحصیلی هستند.

وی عنوان کرد: این گروه از افراد که فارغ‌التحصیل هستند، باید برای ایجاد سابقه تحصیلی و شرکت در گروه‌های آزمایشی سه‌گانه و گروه‌های شناور در کنکور سراسری به مدارس بزرگسالان مراجعه کرده و به شیوه داوطلب آزاد سابقه ایجاد کنند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: دانش‌آموزانی هم که امسال در پایه دوازهم درس خوانده و در گروه آزمایشی غیر متناظر با عنوان دیپلم می‌خواهند در گروه‌های آزمایشی شرکت کنند، باید به طور حتم در امتحانات خردادماه به مدیر مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه دهند.

وی در پاسخ به اینکه چه توصیه‌ای به خانواده‌ها و دانش‌آموزان در زمینه امتحانات نهایی دارید؟ تصریح کرد: امسال به دلایل مختلف زمان آموزش‌ مقداری آسیب دید و می‌طلبد که در اردیبهشت ماه که ماه پایانی برگزاری کلاس‌ها است، حضور دانش‌آموزان در مدارس بسیار پررنگ باشد و علاوه‌بر شرکت در برنامه‌های مصوب هفتگی، کلاس‌های جبرانی فوق برنامه به ویژه برای دانش‌آموزان کلاس دوازدهم برگزار شود تا این عزیزان آماده امتحانات نهایی پیش‌رو شوند.

سلطانیان به تأثیر نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم اشاره کرد و یادآور شد: این سابقه تحصیلی قطعی اعمال خواهد شد، لذا از خانواده‌ها درخواست می‌شود که همراهی لازم با مدارس داشته و مراقب فرزندانشان باشند تا آینده آنان به خوبی رقم بخورد.

 

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها