|

وزارت آموزش و پرورش: ۷ میلیون دانش آموز فاقد معلم ورزش هستند

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر چه ۳۰ هزار معلم ورزش داریم، اما حدودا برای ۷ میلیون دانش آموز فاقد معلم ورزش هستیم.

وزارت آموزش و پرورش: ۷ میلیون دانش آموز فاقد معلم ورزش هستند

به گزارش شبکه شرق، صادق ستاری‌فرد با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموزان با میل و اشتیاق زنگ‌های ورزش را سپری می‌کنند، گفت: وقتی دانش آموزان وارد مدرسه می‌شوند سراغ معلم ورزش را می‌گیرند و با بودن او در مدرسه خوشحال می‌شوند.

وی افزود: دانش‌آموز ما به این موضوع مهم گرایش دارد و زنگ ورزش موقعیت مهمی برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های زندگی به دانش‌آموز و نهادینه کردنِ مهارت‌های زندگی است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش رشد اجتماعی، جامعه پذیری، رشد عاطفی دانش آموز و فواید سلامت محور را از جمله نکاتی دانست که از طریق معلمان تربیت بدنی به دانش‌آموزان منتقل می‌شود و خوشبختانه در این سال‌ها به ورزش توجه جدی شده است.

ستاری‌فرد همچنین به کیفی‌سازی مسابقات ورزشی در مدارس اشاره کرد و گفت: اگر چه ۳۰ هزار معلم ورزش داریم، اما حدودا برای ۷ میلیون دانش آموز فاقد معلم ورزش هستیم. این هفت میلیون دانش‌آموز عمدتا مختص دوره ابتدایی هستند و در دوره متوسطه اول و دوم با چالش جدی روبه‌رو نیستیم.

وی ادامه داد: کمتر مدرسه‌ای است که درس تربیت بدنی را به معلم غیر تخصصی بسپارد ولی هنوز چنین اقدامی صورت می‌گیرد؛ چون در یک منطقه آموزش و پرورش ممکن است فاقد معلم تربیت بدنی باشیم تا این درس را پوشش دهد.

ستاری فرد با حضور در یک برنامه رادیویی گفت: درس تربیت بدنی جزو دروسی است که حتما باید معلم بالای سر دانش آموزان باشد چون دارای مسئولیت مدنی است و فعالیت‌ها به نحوی است که معلم باید بر دانش‌آموزان نظارت داشته باشد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال‌های اخیر نسبت به توانمندسازی آموزگاران برای تدریس تربیت بدنی اقدام شده است افزود: سازمان اداری و استخدامی محدودیت‌هایی پیش بینی کرده است که باید به فکر چاره‌ای دیگر بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها