|

گردشگران بیشتر از کدام شهرها به مشهد سفر می‌کنند؟

مشهد یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است که سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده از جمله بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند. بیشتر گردشگران از داخل ایران به مشهد سفر می‌کنند، اما تور مشهد پذیرای تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان بین‌المللی از کشورهای همسایه و فراتر از آن است. اما گردشگران بیشتر از کدام شهرها به مشهد سفر می‌کنند؟ بد نیست کمی بیشتر با این شهرها آشنا شویم.

گردشگران بیشتر از کدام شهرها به مشهد سفر می‌کنند؟

 

 

با شهرهایی که بیشترین مسافر را به مشهد دارند بیشتر آشنا شویم

برخی از شهرهای داخل ایران که بیشترین گردشگران را به مشهد دارند عبارتند از تهران، اصفهان، تبریز و شیراز. تهران به عنوان پایتخت ایران، قطب اصلی حمل و نقل است و مسافران زیادی از طریق تهران به مشهد تردد می‌کنند. اصفهان، تبریز و شیراز نیز از مقاصد گردشگری پرطرفدار در ایران هستند و بسیاری از ساکنان آن‌ها مشهد را برای سفر انتخاب می‌کنند. مشهد از نظر گردشگران بین‌المللی نیز پذیرای بازدیدکنندگان از طیف وسیعی از کشورها از جمله عراق، آذربایجان، افغانستان، پاکستان و ترکیه است. نزدیکی این شهر به این کشورهای همسایه و همچنین اهمیت تاریخی آن، آن را به مقصدی محبوب برای بازدیدکنندگان از منطقه تبدیل کرده است.

تهران

تهران پایتخت کشور و بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر کشور است. به این ترتیب، سهم عمده‌ای در تعداد گردشگرانی دارد که هر ساله از مشهد بازدید می‌کنند. بسیاری از مسافران تهرانی به دلایل مذهبی یا فرهنگی مشهد را انتخاب می‌کنند. گردشگرانی که از تهران به مشهد سفر می‌کنند معمولاً گزینه‌های مختلفی برای حمل و نقل از جمله هواپیما، اتوبوس و قطار دارند. بسیاری پرواز تهران مشهد را انتخاب می‌کنند، زیرا نسبت به قطار و اتوبوس سریع تر و راحت تر است. علاوه بر گردشگری مذهبی، گردشگران تهرانی ممکن است به دلایل دیگری از جمله جاذبه‌های فرهنگی، خرید و تفریح به مشهد سفر کنند. به طور کلی، گردشگران از تهران سهم قابل توجهی در صنعت گردشگری در مشهد دارند و این شهر برای بهبود پیوندهای حمل و نقل و زیرساخت‌های گردشگری تلاش کرده است تا سفر را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کند. ناگفته نماند که اکثریت با رزرو تور مشهد سفر می‌کنند.

 

تبریز

تبریز شهری در شمال غربی کشور و یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای منطقه است و مردم آن سفرهای زیادی به مشهد دارند. این شهر دارای تاریخ و میراث فرهنگی غنی است و بناهای تاریخی، موزه‌ها و بازارهای زیادی دارد. یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های آن مجموعه بازار تاریخی تبریز است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان است. این شهر یک مرکز حمل و نقل است و یک فرودگاه اصلی و چندین بزرگراه آن را به سایر نقاط ایران و کشورهای همسایه متصل می‌کند. در مجموع، اگرچه گردشگران تبریز ممکن است درصد زیادی از بازدیدکنندگان مشهد را تشکیل ندهند، اما همچنان بخش مهمی از صنعت گردشگری در این منطقه هستند. اگر ساکن تبریز هستید می‌توانید به سادگی با بلیط قطار تبریز مشهد یا بلیط هواپیما تبریز مشهد راهی این شهر شوید.

2

 

شیراز

شیراز شهری در جنوب کشور و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور است که به خاطر میراث فرهنگی غنی، مکان‌های تاریخی و زیبایی‌های طبیعی‌اش شهرت دارد. یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی این شهر، مسجد نصیرالملک است. شیراز یکی دیگر از شهر هایی است که مردمان آن سهم زیادی در سفر به مشهد و گردشگران آن نیز سهم بالایی در صنعت گردشگری مشهد دارند و به دنبال بازدید از مکان های دیدنی مشهد هستند. یکی از راه های راحت و به صرفه برای سفر به مشهد از شیراز خرید بلیط قطار شیراز مشهد است. همچنین با هواپیما نیز سفر راحت تری را می توان تجربه کرد اما هزینه آن نسبت به قطار یا اتوبوس بیشتر است.

 

اصفهان

اصفهان شهری است در مرکز کشور و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است که سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. بسیاری از ساکنان اصفهان نیز مشهد را که در شمال شرقی کشور قرار دارد، برای سفر انتخاب می‌کنند. یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی اصفهان، میدان نقش جهان است. اصفهان همچنین دارای چندین جاذبه تاریخی و فرهنگی دیگر از جمله کاخ چهل ستون، کاخ دوران صفویه با باغ‌ها و حوض‌های زیبا و مسجد جامع اصفهان، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مساجد ایران است.

سخن پایانی

در پایان، مجددا تاکید می‌کنیم که مشهد یک مقصد گردشگری محبوب در ایران است که سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده از جمله بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند. در حالی که گردشگران از نقاط مختلف ایران و جهان به مشهد سفر می‌کنند، برخی شهرها تعداد قابل توجهی از گردشگران را به مشهد دارند. اگر ساکن هر کدام از این شهرها و یا حتی شهرهای دیگر هستید و می‌خواهید به مشهد سفر کنید، می‌توانید به سادگی یک بلیط پرواز مشهد را از طریق سفرمارکت تهیه کرده و راهی سفر شوید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها