|

اطلاعات لازم پیش از سفر به دبی

دبی، یکی از زیباترین شهرهای جهان و مروارید خلیج فارس، در همسایگی کشور ما واقع شده است. این شهر زیبا، یکی از مهم‌ترین امارت‌های کشور امارات متحده‌ی عربی است. نقش امارت به عنوان یک وزنه سنگین تجاری باعث جذب مهاجران از سراسر جهان می‌شود. در سفر به دبی، می‌توانید با بازدید از بهترین مکان‌های دیدنی دبی، لحظات خاطره‌انگیزی را تجربه کنید. اما باید اطلاعات لازم پیش از سفر به دبی را بدانید. پس با ما همراه باشید.

اطلاعات لازم پیش از سفر به دبی

چگونه ویزا دبی را دریافت کنیم

 

دبی چند نوع ویزا برای ورود به خاک خود به افراد خارجی ارائه می‌دهد: ویزای توریستی، ویزای کاری، ویزای ترانزیت و ویزای تحصیلی دبی. هر کدام از این ویزاها، شرایط خاص خود را دارند. اگر قصد دارید با تور دبی سفرمارکت برای تفریح و گردشگری به این شهر سفر کنید، باید ویزای توریستی دبی را دریافت کنید. ویزای توریستی نیز با توجه به مدت زمان اقامت شما در دبی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود: ویزای توریستی عادی دبی، پانزده روزه است. ویزای توریستی یک‌ماهه دبی موجب اقامت ۳۰ روزه‌ی شما در این شهر می‌شود و هزینه‌ی بیشتری باید برای آن بپردازید. ویزای توریستی یک‌ماهه دبی با چند بار ورود، ویزای توریستی سه‌ماهه دبی و ویزای توریستی سه‌ماهه دبی با چند بار اجازه ورود انواع دیگر ویزای توریستی هستند. ویزاهای توریستی دبی، توسط آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها از طریق سفارت امارات درخواست می‌شوند. برای این‌کار، به جز اسکن رنگی از صفحه اول گذرنامه و اسکن رنگی از هر دو طرف شناسنامه و کارت ملی، از گردشگران یک چک ضمانت نیز دریافت می‌شود.

 

 

خرید بلیط هواپیما دبی

برای خرید بلیط دبی، بهترین راه خرید از سفرمارکت است. سفرمارکت یک بازار مجازی است. در این بازار، می‌توانید تمام بلیط‌های سفر به دبی را که توسط آژانس‌های گردشگری و شرکت‌های هواپیمایی عرضه می‌شود را به صورت یک‌جا ببینید. سفرمارکت امکانی فراهم می‌کند که بتوانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما دبی را دریافت کنید. برای این‌کار، باید پس از ورود به فضای سایت و مشخص کردن مبدأ و مقصد و زمان سفر، گزینه‌ی خرید از میان چند وب‌سایت را انتخاب کنید. این‌چنین مجددا با چند گزینه‌ی جدید مواجه می‌شوید. وجود تقویم قیمتی نیز در بازه‌ی یک ماهه، تمام قیمت‌هایی که برای خرید بلیط دبی وجود دارد را به شما نشان می‌دهد.

 

 

بهترین زمان برای سفر به دبی

از منظر آب‌وهوایی، بهترین زمان برای سفر به دبی از آبان تا اسفند است. دبی به صورت کلی فقط دو نوع هوا را تجربه می‌کند: گرم و گرمتر. در طول ماه‌های زمستان، هوا دلپذیرتر و حضور در کنار ساحل دوست‌داشتنی‌تر خواهد بود. با این حال، شش ماهه دوم سال، اوج فصل گردشگری نیز هست؛ بنابراین ساحل جمیرا و پارک آبی دبی بسیار شلوغ خواهد بود. اگر در ماه‌های تابستان به این شهر سفر کنید، می‌توانید از جمعیت فرار کنید؛ اما برای هوای بسیار گرم و رطوبت بالا آماده باشید.

 

 

بهترین هتل‌های دبی

اگر قصد دارید به دبی سفر کنید، باید پیش از سفر، از هتل‌های دبی نیز اطلاع داشته باشید. هزینه اقامت در هتل‌های این شهر معمولا اررزان نیست. بیشتر این هتل‌ها، هزینه را به صورت درهم دریافت می‌کنند. برخی از هتل‌های دبی در کنار ساحل هستند و برخی نیز در مرکز شهر. اما بیشتر در کنار مکان‌های دیدنی و مراکز خرید دبی هستند. در نظر داشته باشید که هتل‌هایی که در منطقه جمیرا قرار دارند، معمولا چندستاره و گران‌قیمت‌تر هستند.

 

 

هتل آتلانتیس د پالم (Atlantis, The Palm)

این هتل یکی از بهترین و گرانقیمت‌ترین هتل‌های دبی است. این هتل در یک جزیره مصنوعی در منطقه‌ی پالم جمیرا و با معماری بسیار جذاب ساخته شده است. ساحل اختصاصی، رستوران، ترانسفر فرودگاهی، استخر و پارک آبی، باشگاه بدنسازی، سالن بازی کودکان و غیره، گوشه‌ای از امکانات این هتل به شمار می‌آید.

 

 

هتل ۲۵ ساعت وان سنترال دبی (25hours Hotel Dubai One Central)

این هتل پنج ستاره، در بخش مرکزی خیابان شیخ زاید واقع شده است و ۱۷۳ اتاق دارد. از نکات جالب توجه ایت هتل، معماری جالب ساختمان آن است. بدین صورت که سنت‌های باستانی بادیه‌نشین‌ها، به زندگی مدرن بازگردانده شده‌اند. استخر و سالن اسپا و سونا بر روی پشت بام، پنج رستوران، اتوموبیل کرایه‌ای و خدمات فوق‌العاده، این هتل را به یکی از بهترین هتل‌های دبی تبدیل کرده است.

 

 

نووتل البرشا (Novotel Dubai Al Barsha) 

هتل چهار ستاره نووتل البرشا، در مرکز شهر دبی و در خیابان شیخ زاید قرار دارد. هزینه اقامت در این هتل نیز نسبتا ارزان نیست. این هتل دسترسی سریعی به جاهای دیدنی دبی، منطقه‌ جمیرا، برج خلیفه و غیره دارد. رستوران، انواع استخر و سالن اسپا و ماساژ، پارکینگ و خدمات ترانسفر. غیره از جمله امکانات این هتل هستند.

 

 

بهترین مراکز خرید دبی

بسیاری از گردشگران، به قصد خرید از مراکز خرید دبی به این شهر سفر می‌کنند. در دبی مراکز خرید بسیاری وجود دارد و بیشتر برندهای مشهور دنیا، در این مراکز خرید حضور دارند. افزون‌بر خرید، شما می‌توانید از فوت‌کورت‌ها و رستوران‌ها، شهربازی‌ها و امکانات تفریحی دیگر این مراکز خرید نیز بهره ببرید.

 

 

 

 

دبی مال (Dubai Mall)

پیش‌تر اشاره کردیم که بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا در دبی قرار دارد و آن دبی مال است. مرکز خرید دبی که به عنوان خانه جشنواره خرید دبی نیز شناخته می‌شود، مساحتی بالغ بر ۵۰۰۰۰۰ متر مربع دارد. این مرکز خرید با یک آکواریوم بزرگ، یک پیست IC در سطح جهانی، ۱۴۰۰۰ جای پارک و فروشگاه‌های فوق‌العاده‌اش، در سال ۲۰۱۰ توسط مجله Grazia به عنوان بهترین تجربه خرید در جهان انتخاب شد. تعداد فروشگاه‌های مرکز خرید دبی، ۱۲۰۰ غرفه است.

 

 

مرکز خرید امارات (Mall of the Emirates)

مرکز خرید امارات، واقع در منطقه البرشا در غرب دبی، به «اولین استراحتگاه خرید جهان» شهرت دارد. مرکز خرید امارات، دارای یک مرکز تفریحی خانوادگی باشکوه است که اسکی دبی، یک پیست اسکی سرپوشیده و پارک برفی، اولین در نوع خود در خاورمیانه را در خود جای داده است. این مرکز خرید دارای ۶۳۰ فروشگاه است.

کلام آخر

شما می‌توانید پس از خرید تور دبی یا بلیط هواپیما دبی از سفرمارکت، اقدام به رزرو اتاق در یکی از هتل‌های شهر دبی نیز بکنید. این اقدام نیز در سفرمارکت ممکن است و نیازی نیست به دنبال سایت‌های مختلف بگردید. دبی شهر لوکس و گرانقیمتی است و باید برای سفر به این شهر، هزینه‌ی زیادی به عنوان بودجه در نظر بگیرید. با این حال می‌توانید با مقایسه قیمت‌های ارائه شده در سفرمارکت، هزینه کمتری برای هرکدام از مواردی که در بالا اشاره شد بپردازید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها