|

چهارشنبه‌سوری ۱۴۰۱؛

بیش از ۳ هزار تماس با آتش‌نشانی/ بیش از ۹۰۰ مصدوم و نزدیک به ۱۰۰ قطع عضو/ انفجار دو منزل مسکونی در همدان/ انفجار کیف‌دستی حاوی مواد محترقه در قم/ انفجار یک ساختمان ۵ طبقه در ورامین

رئیس آتش‌نشانی تهران اعلام کرده تا بعدازظهر امروز بیش از ۲ هزار تماس با آتش‌نشانی برقرار شده‌است. همچنین تا این لحظه بیش از ۷۰۰ نفر مصدوم شده‌اند.

بیش از ۳ هزار تماس با آتش‌نشانی/ بیش از ۹۰۰ مصدوم و نزدیک به ۱۰۰ قطع عضو/ انفجار دو منزل مسکونی در همدان/ انفجار کیف‌دستی حاوی مواد محترقه در قم/ انفجار یک ساختمان ۵ طبقه در ورامین

به گزارش شبکه شرق،  رئیس آتش‌نشانی تهران گفت: تا این لحظه-ساعت ۱۹- بالای ۲۰۰۰ تماس با سامانه ۱۲۵ داشتیم که ۲۰۰ تماس آن مربوط به بعد از ساعت ۱۷ بوده است.

 

آمار مصدومان سه‌شنبه آخر سال

یحیی صالح طبری، رئیس اورژانس به ایسنا گفت: آمار تجمیعی حوادث چهارشنبه‌سوری در استان تهران که اورژانس در آن ماموریت داشته است، از ابتدای اسفندماه تا کنون منجر به مصدومیت ۹۷ تن شده است. همچنین متاسفانه هفت نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا؛ رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه بیشترین دلایل حوادث مربوط به انفجار موادمحترقه بوده است، گفت: آسیب به چشم‌ها و دست‌ها نیز جزو بیشترین آسیب‌هایی است که در ایام چهارشنبه‌سوری به افراد وارد می‌شود.

۱۶:۳۰ : صالح طبری در تازه‌ترین گزارش خود از حوادث چهارشنبه سوری در استان تهران به ایسنا گفت: آمار تجمعی مرکز اورژانس تهران تا ساعت ۱۶ امروز نشان می‌دهد که در مجموع از ابتدای اسفند ماه تا به این ساعت هفت تن در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند. ۱۰۳ نفر نیز دچار مصدومیت شده‌اند که ۲۱ نفر همچنان در بیمارستان هستند و یک نفر از آنان نیز در بخش مراقبت‌های ویژه است.

وی با بیان اینکه ۶۸ نفر درمان و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند، گفت: ۱۴ نفر نیز خدمات درمانی را درمحل دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس تهران از ۱۹ مورد قطع عضو درپی حوادث چهارشنبه سوری در استان تهران خبر داد و گفت: آسیب به چشم با ۴۲ مورد و سوختگی با ۳۹ مورد جزو مواردی است که مصدومان به یک یا چند مورد آن دچار شده‌اند.

به گفته صالح طبری، تکنسین‌های اورژانس تهران در این شب از آماده‌باش کامل برخوردار است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حادثه‌دیدگان امدادرسانی شود.

۱۷:۳۰ - او آخرین مصدومان را ۱۲۸ مورد اعلام کرد و گفت: قطع عضو با ۱۹ مورد، آسیب به چشم با ۵۱ مورد و سوختگی با ۵۲ مورد جزو بیشترین آسیب‌های وارد شده به مصدومان در استان تهران تا ساعت ۱۷ است.

۱۷:۴۵ - جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور، گزارشی از وضعیت مصدومان چهارشنبه سوری در سراسر کشور را تا ساعت ۱۷ تشریح کرد و به ایسنا، گفت: تجمیع آمارهای استانی از ابتدای اسفند تا ساعت ۱۷ نشان می‌دهد که حدود ۵۰۰ نفر در سراسر کشور دچار مصدومیت شده‌اند. از این تعداد ۸۸ تن در بیمارستان بستری و شش تن در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند.

وی با بیان اینکه ۳۶۸ تن نیز درمان و ترخیص شده‌اند، گفت: متاسفانه ۶۰ مورد قطع عضو، ۱۳۳ مورد آسیب به چشم  و ۱۸۶ مورد سوختگی در کشور داشتیم. استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی هم به ترتیب با ۱۳۵، ۶۸ و ۲۷ مورد دارای بیشترین مصدومان در کشور هستند.

۱۹:۱۰ - رئیس اورژانس تهران همچنین آخرین آمار مصدومان تا ساعت ۱۹ را ۱۸۶ تن اعلام کرد و گفت:۲۵ نفر بستری هستند که دو نفر از آنها بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظرند.

۱۹:۲۵- همچنین سرهنگ بابک نمک‌شناس، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایخت به ایسنا اعلام کرد که حوالی ساعت ۱۹:۴۰ امشب یکدستگاه خودروی سواری به دلیل اصابت نارنجک دستی دچار انفجار شد. این حادثه در محدوده کلانتری ۱۵۲ خانی‌آبادنو و محله عبدل‌آباد رخ داده است.

۱۹:۳۵- قدرت‌اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هم درباره آخرین وضعیت ماموریت‌های آتش‌نشانی در چهارشنبه‌سوری گفت: خوشبختانه ماموریت چندانی نداشتیم و تا ساعت ۱۹ حدود ۲۵ ماموریت انجام شده است که عمدتا مربوط به فضای سبز و ضایعات و ... بوده است.

۱۹:۴۰- جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور تازه‌ترین آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری در سراسر کشور را ۷۱۴ تن اعلام کرد و گفت: از ابتدای اسفند تا ساعت ۱۹:۳۰ امروز ۱۶ تن جان خود را از دست داده و ۷۱۴ تن نیز مصدوم شده‌اند.

 

اطلاعیه پلیس

همچنین همزمان با برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری پلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آن عده از افرادی که در شب چهارشنبه آخر سال اقدام به سلب آسایش عمومی و برهم زدن نظم جامعه نمایند، تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در بازداشت خواهند بود و خودروی رانندگان متخلف نیز تا همین تاریخ توقیف می‌گردد.

 

افزایش تعداد مصدومان

جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور تازه‌ترین آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری در سراسر کشور را ۷۱۴ تن اعلام کرد و گفت: از ابتدای اسفند تا ساعت ۱۹:۳۰ امروز ۱۶ تن جان خود را از دست داده و ۷۱۴ تن نیز مصدوم شده‌اند.

 

تعطیلی پارک چیتگر

شهردار منطقه ۲۲ اعلام کرد با توجه به حجم وسیع فضای سبز در پارک جنگلی چیتگر برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در چهارشنبه آخر سال، این بوستان موقتا تعطیل شده است.

 

فوتی‌ها و مصدومان تهران

رئیس اورژانس تهران اعلام کرد تا این لحظه-ساعت ۲۰- مجموع فوتی‌ها و مصدومین ۱۳۵ نفر هستند که حدود ۲۷ نفر هم بستری شدند و ۱ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه است.

 

 

۱۹:۲۰ به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس فاتب، از ساعت ۱۷ تاکنون ۲ هزار و ۵۸۰ با سامانه ۱۱۰ پلیس تهران برقرار شده است که حدود نیمی از این تعداد مربوط به چهارشنبه سوری بوده است.

این میزان تماس در مقایسه با چهارشنبه سال گذشته کاهش ٤٨ درصدی را نشان می دهد.  

پلیس فاتب همچنین از آتش سوزی یک دستگاه خودرو در منطقه عبدل آباد تهران (منطقه خانی آباد) که بدون سرنشین پارک شده بود، خبر داد.

این حادثه که در ساعت ۱۹ و ۱۴ دقیقه به وقوع پیوست، تلفات جانی نداشت.

 

سرهنگ نمک‌شناس، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت نیز گفت تا ساعت ۱۹ امروز هیچ فردی در ارتباط با حوادث چهارشنبه‌سوری و مخاطرات آن دستگیر نشده است.

 

انفجار در همدان، سوختگی در قم و اصفهان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان از انفجار دو منزل مسکونی و مصدومیت چهار کودک در شب چهارشنبه سوری در همدان خبر داد.

همچنین سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: عصر امروز انفجار کیف‌دستی حاوی مواد محترقه در یکی از مناطق این استان، باعث سوختگی و مصدومیت سه برادر شد.

یک نوجوان ۱۳ ساله نیز در اصفهان به دلیل انفجار ترقه دچار سوختگی درجه یک شد.

 

 

آخرین آمار-ساعت ۲۰-مصدومان در کل کشور

کل مصدومین: ۹۲۴
بستری: ۱۶۸
بستری مراقبت ویژه: ۸
درمان و ترخیص: ۶۹۲
درمان در محل: ۴۷
قطع عضو: ۹۱
آسیب به چشم: ۲۶۶
سوختگی: ۲۸۲

 

به گزارش میزان؛ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: از ساعت ۱۷ تاکنون ۳۲۵۰ تماس با سامانه ۱۲۵ انجام شده که منجر به اعزام ۱۳۰ مورد ماموریت شده است. مقایسه آماری نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ درصد کاهش عملیات و تماس را نشان می‌دهد.

 

مرگ در شهر قدس

به گزارش ایسنا؛ یحیی صالح‌طبری، رئیس اورژانس تهران از مرگ یک تن در شهرقدس خبر داد و گفت: یک آقای ۳۲ ساله در بیمارستان شهرقدس جان خود را به دلیل شدت آسیب‌های وارده از انفجار موادمحترقه جان خود را از دست داد.

 

انفجار یک ساختمان مسکونی در ورامین

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: ساعت ۲۰:۱۰ در سه راه دلاوران یک مورد آتش سوزی در مقابل یک مغازه صورت گرفت که آتش به تابلوی این مغازه سرایت و آتش به مغازه سرایت کرد که آتش نشان‌ها حریق را اطفا کردند.

ساعت ۲۰:۵۰ نیز در حادثه دوم یک مورد انفجار در یک ساختمان مسکونی ۵ طبقه‌ای واقع در جاده ورامین جنب کارخانه مارگارین اعلام شد.

در طبقه منفی یک این ساختمان دو نوجوان ۱۴ ساله قصد خارج کردن نارنجک‌های دست سازی که در گذشته تهیه کرده بودند داشتند که این مواد به یکباره منفجر شد. محل حادثه ایمن سازی شد.

 

بازداشت ۸ نفر در تهران

سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس پایتخت از بازداشت ۸ نفر در چهارشنبه‌سوری امشب خبر داد. همچنین به گفته او یک پلیس آسیب دیده‌ است.

 

 

۱۸۶۰مصدوم در چهارشنبه سوری امسال تاکنون

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به آخرین گزارش‌ها از تعداد مصدومان گفت: از ابتدای اسفند تا امروز ۱۸۶۰ نفر در حوادث مربوط با چهارشنبه سوری در کشور مصدوم شده اند.

 

جان باختن ۳ تن در حوادث چهارشنبه‌سوری در قدس، بهارستان و ملارد

استاندار تهران اعلام کرد که امشب ۳ نفر در پی حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری در تهران جان باختند.

به گزارش ایسنا؛ استاندار تهران با تاکید بر اینکه شاهد فضای توام با آرامش و وضعیت عادی در تهران هستیم گفت: با حضور نیروهای امدادی و انتظامی تا به امروز سه نفر فوتی در قدس، بهارستان و ملارد گزارش شده است.

 

برقراری ۳۲۵۰ تماس با ١٢۵ تهران تا ساعت ۲۲

قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران   شامگاه سه شنبه  با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تا ساعت ۲۲ امشب ۳۲۵۰ تماس داشتیم که منجر به ۱۳۰ ماموریت شد.

وی گفت: در این ماموریت ها هشت آتش سوزی مربوط به خودرو، ۳۵ آتش سوزی در فضای سبز، ۱۲ آتش سوزی در سطل های زباله و سه مورد خاص است سوزی داشتیم.

به گفته وی نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد در وقوع حوادث و تماس ها کاهش داشتیم.

 

آمارهای جدید اورژانس از حوادث چهارشنبه سوری تهران؛ ۳۷۳ مصدوم و ۱۲ فوتی

رییس مرکز اورژانس تهران آمار مصدومان چهارشنبه پایان سال در استان تهران تا ساعت ۲۳:۳۰  را مجموعا ۳۷۳ نفر اعلام کرد که ۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها