|

بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ نهایی شد

همزمان با یکصد و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران پس از بررسی ردیف‌ها نهایی شد.

بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ نهایی شد

به گزارش شبکه شرق، محمد آخوندی در یکصد و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی ردیف های بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران با بیان اینکه بیشترین میزان کاهش بودجه در شهرداری به معاونت مالی و اقتصاد شهری اختصاص دارد، اظهار کرد: بودجه این بخش با کاهش پنج هزار میلیاردی و پذیرش از سوی معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران مواجه شد و به هفت هزار و ۷۶۸ میلیارد تومان رسید.

گفتنی است رقم بودجه معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید؛ همچنین بودجه معاونت خدمات شهری و محیط زیست نیز به میزان ۶ هزار و ۴۵۵ و معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز به میزان ۲۷ هزار میلیارد تومان تصویب شد.

در ادامه بودجه معاونت هماهنگی امور مناطق به میزان هفت میلیارد تومان و معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز به میزان چهار هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان به تصویب رسید.

مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیشنهاد خود مبنی بر اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای اردوهای راهیان نور دانش آموزی گفت: در موضوع راهیان نور، هزینه های حمل و نقل بسیار افزایش یافته و ما این ردیف را پیشنهاد دادیم که شهرداری در حوزه حمل و نقل برای شهروندان تهرانی بودجه و اتوبوس برای این اردوها در نظر بگیرد.

وی افزود: طرح شهید همدانی تحت عنوان کمک به اقدامات جهادی و گروه های محرومیت زدایی به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شد که سقف آن در هر منطقه پنج میلیارد تومان و البته در مناطق متفاوت است.

اقراریان با بیان اینکه از اعضا تقاضا دارم که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند، تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، کمیسیون عمران و حمل و نقل و کمیسیون شهرسازی و معماری پیش از این موافقت خود را در این زمینه اعلام کردند.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه هیچ کسی را با اتوبوس راهی اردوهای راهیان نور نکنیم، خاطرنشان کرد: مسافران با این وسایل نقلیه فرسوده آسیب خواهند دید؛ لذا پیشنهاد می کنم با وسایل نقلیه ایمن اعزام شوند.

وی افزود: یک سری ردیف ها در کمیسیون برنامه و بودجه به دلیل اولویت نداشتن پروژه، به صفر رسید و پیشنهاد می کنم موارد صفر شده از جدول حذف شوند تا مشکلات بعدی را ایجاد نکنند چون وجود ردیف با بودجه صفر معنایی ندارد.

سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورا نیز در ادامه این جلسه گفت: پیشنهاد بنده این است که در بخش فرهنگی و اجتماعی ردیف دو میلیارد تومانی برای فرهنگسازی اهدای عضو اختصاص داده شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ممیزی باید هر پنج سال یکبار انجام می شد که دو سال عقب افتاده است، اظهار کرد: بودجه ای که برای این بخش در نظر گرفته شده، حق الزحمه برای دفاتر خدمات الکترونیک است. هرچند باید سیستمی شود اما فعلاً باید پرداخت به صورت دستی صورت بگیرد.

جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به وضعیت فعالیت شرکت جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک،اظهار کرد: این شرکت، پروژه های ترافیک کوچک مقیاس را بررسی و به مناطق اعلام می کند و پیشنهادات مناطق نیز در این مرکز تأیید می شود.

وی ادامه داد: این شرکت همزمان با شورای عالی ترافیک و شورای ترافیک شهرداری تهران امور خود را انجام می دهد پیش از این واگذار شده بود و بازگشته و از اردیبهشت ماه کار خود را آغاز خواهد کرد.

مهدی چمران با بیان اینکه 100 میلیارد تومان جامانده به سازمان فاوا برود، یادآور شد: این رقم از بخش تملک دارایی به سازمان فاوا اختصاص پیدا کند تا بتواند کارهای خود را انجام دهد.

این پیشنهاد با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید؛ همچنین 25 میلیارد تومان برای اردوی راهیان نور شهر تهران و 100 میلیارد تومان برای اقدامات جهادی تصویب و مقرر شد از سر جمع بودجه کاسته و به این مبالغ اضافه شود.

همچنین از سرجمع اعتبارات معاونت خدمات شهری، به بخش توانمندسازی مراکز سرپرست خانوار 6 میلیارد تومان و مشارکت اجتماعی بانوان پنج میلیارد تومان اضافه شد.

امروز در جلسه یکصد و سی و دوم با تصویب ردیف بودجه ها، لایحه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران نهایی شد.

 

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها